شناسهٔ خبر: 28830068 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان محیط زیست کشور:

باشگاه های حامی محیط زیست، جایگاه حقوقی پیدا کنند

ساری - ایرنا - معاون دریایی سازمان محیط زیست کشور گفت: باشگاه های حامی محیط زیست برای اینکه بتوانند پلی بین دانش و اجرا باشند، باید با توجه به اسناد بالادستی چون برنامه ششم توسعه دنبال جایگاه حقوقی باشند،

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا پروین فرشچی روز چهارشنبه در اختتامیه چهارمین گردهمایی باشگاه های دانشجویی حامی محیط زیست که در دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: ثروت یک کشور به مردم و پشتوانه هایی است که مردم دراختیارش قرار می دهند، در حال حاضر شرایط اقتصادی دشواری داریم که باید از این شرایط بگذریم و تنها چیزی که می تواند شان ایرانی بودن را در جهان نشان دهد، همبستگی و انسجام، همدلی و اتحاد ماست.
وی گردهمایی محیط زیستی دانشجویان را در قالب تشکل از نمونه های این همبستگی برشمرد و خطاب به اعضای باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی گفت: پیشنهادها و راهکارهایتان را حتما در بیانیه هایتان بگنجانید، بیانیه شما فاقد زمان، بودجه و جایگاه حقوقی و قانونی است.
معاون سازمان محیط زیست افزود: اگر میخواهید زحماتتان به ثمر بنشیند حتما در انتها ، زمان برای تحقق راهکارها و هم راهی برای جذب بودجه داشته باشید چون هیچکدام از راهکارهای ارائه شده از سوی شما حتی اگر به صورت خودجوش بخواهید انجام دهید بدون هزینه امکانپذیر نیست، بنابراین دنبال راهکارهایی باشید که حتما بتوانید بودجه ای برای آن ها تامین کنید و راه های زیادی برای تحقق این امر وجود دارد.
فرشچی به اعضای باشگاه حامیان محیط زیست تاکید کرد که در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها حضور داشته باشیدچون اگر این ابزار دستتان نباشد خیلی دیر به اهدافتان خواهید رسید.
وی گفت: غیر از مسئولیت های ملی در قبال محیط زیست، مسئولیت های بین المللی و منطقه ای هم هست اما اول باید منافع ملی را در نظر بگیریم و بعد برسیم به اینکه جوامع منطقه ای و بین المللی هم منتفع از افکار ما بشوند.
وی افزود: ارتباط ما با جهان بیرون بسیار ضروری است بخصوص اینکه محیط زیست این موقعیت را فراهم می کند، چیزی که در مورد اکوتوریسم مطرح است، محیط زیست بخاطر حاشیه سیاسی نداشتن و بخاطر اینکه زبان بسیاری از فرهنگ ها و تمدن هاست می تواند ما را به جوامع دیگر پیوند دهد.
معاون سازمان محیط زیست اظهار کرد: کارگروه هایی در قالب مدیریت آب، پسماند و اکوتوریسم توسط باشگاه حامین محیط زیست مطرح گردید که سه مساله مهم و عمده کشور است اما چیزی که در مورد اکوتوریسم مطرح است این است که به عنوان یکی از بهترین و نزدیک ترین مسایل به محیط زیست، سرمایه گذاری در اکوتوریسم می تواند از لحاظ اقتصادی، اشتغالزایی و حفظ محیط زیست به کشور کمک کند.
وی افزود: در این مسیر در حوزه سنتی از جمله آبخیزداری، آب بندان، کشت و صنعت و بوم گردی نیز اقداماتی که انجام شده هم در حفظ محیط زیست و در آورد اقتصادی می تواند کمک کننده باشد.
گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی کشور ۲۴ و ۲۵ مهرماه به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه مازندران برگزار شد.
7335/1899

نظر شما