شناسهٔ خبر: 28829864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس:

قاچاق شن و ماسه عامل تخریب رودخانه ها است

رامسر - نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قاچاق شن و ماسه در رودخانه ها سبب اصلی تخریب آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شمس الله شریعت نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه دهیاران وشوراهای اسلامی با بیان اینکه غارت رودخانه ها سبب اصلی تخریب آن است گفت: افراد متخلف باید تنبیه شده و مردم جهت خرابی پلها علیه وزیر نیرو دادخواست مطرح کنند تا پاسخگوی خرابی ها باشند.

وی افزود: دیوار چینی رودخانه صفارود رامسر سیمان خالی فاقد میله گرد بوده که دارای ایراد اساسی است.

این نماینده مجلس ضعف در لایروبی رودخانه ها را سبب آبگرفتگی و خسارت دانست و تصریح کرد: دخالت سازمان بازرسی در همه جای کشور وجود دارد که حق دخالت در حین و انجام کار را ندارد.

وی افزود: از درآمد رودخانه ها جهت اصلاح آن هزینه شود و مصالح برداشتی آن با تعیین حجم و برآورد قیمت سبب خدمات دهی مناسب شود.

وی با بیان اینکه اداره راه فاقد امکانات بوده که در گذشته به بخش خصوصی واگذار کردند گفت: پیمانکاری که سه سال قبل پلهای افتاده را درست کرد هنوز یک ریال پول نگرفته است و با شرایط کنونی بدون دریافت هزینه خدمات دهی نمی کنند.

شریعت نژاد اظهار کرد: روستای پلطان تنکابن سازه هایش در بستر رودخانه قرار دارد و مشاور بنیاد مسکن بافت روستا را بستر رودخانه تعیین کرده که باید گفت بیسواد بوده است.

وی افزود: در ۵ متری رودخانه صفارود بنا ایجاد کرده که باید خسارت سیل آن از شخصی که مجوز آن را صادر کرده گرفته شود تا درس عبرتی جهت حفظ حریم شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پلهای غرب مازندران استعداد ریزش دارد و بالشتک زیر شمع ها شسته شده است تصریح کرد:گوشواره پل ها مرمت شود تا در سیل های بعدی دچار خسارات سنگین تری نشود.

نظر شما