شناسهٔ خبر: 28829305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سلطانی فر: بر نقاط اختلاف فوتبال تمرکز نکنید

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان بر لزوم تعامل بیشتر بین اهالی فوتبال تاکید کرد و خواستار آن شد تا به جای تمرکز بر نقاط اختلاف، کار بر روی نقاط مشترک و نظرات اعضای کانون مربیان این رشته پرطرفدار انجام گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و از ساعت 15 در محل وزارت ورزش و جوانان اعضای کانون مربیان ایران با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان جلسه ای را برگزار کردند.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این نشست حضور داشتند.
در ابتدای این نشست، مربیان فوتبال در مورد مشکلاتشان صحبت‌هایی انجام دادند و در ادامه وزیر ورزش و مهدی تاج هم در مورد حرف های مربیان صحبت هایی را بیان کردند.
وزیر ورزش در این جلسه تاکید داشت که باید بر روی نقاط مشترک کار شود تا تعامل بیشتری میان اعضای فوتبال کشور صورت بگیرد.
همچنین مهدی تاج نیز در این جلسه صحبت‌هایی را درباره انتقاداتی که علیه فدراسیون فوتبال مطرح می شود، انجام داد و این انتقادات را نشانه ای برای وجود دموکراسی در فدراسیون فوتبال دانست.
پیشکسوتان فوتبال از صحبت های دستیار کی‌روش علیه حمید استیلی مدیر فنی تیم فوتبال امید انتقاداتی داشتند که تاج پس از شنیدن این انتقادات گفت: باید تعامل بهتری صورت بگیرد و هم استیلی و هم کی‌روش باید با تعامل پیش بروند تا فوتبال ایران بهره مندی بیشتری داشته باشد.
در این جلسه وزیر ورزش قول داد که بودجه ای برای کانون مربیان در نظر بگیرد تا مراسم روز مربی از سوی کانون مربیان به خوبی و بدون مشکل برگزار شود.
همچنین مربیان فوتبال از وزیر ورزش قول گرفتند که هر دو ماه یکبار این جلسات در وزارت ورزش و ماهی یک بار هم این جلسات در فدراسیون فوتبال برگزار شود.
وزیر هم با این موضوع موافقت کرد و کانون مربیان را اتاق فکر فوتبال ایران دانست.

** استقبال از حضور بانوان در ورزشگاه
اعضای کانون مربیان همچنین از حضور بانوان در دیدار ایران و بولیوی استقبال کردند و این موضوع را اتفاق مثبتی دانستند.
همچنین یکی از بحث‌هایی که مورد استقبال ویژه قرار گرفت، احداث شهرک مفاخر ایران بود که از سوی نیما نکیسا مطرح شد تا مفاخر ورزش کشور بتوانند در آنجا زندگی کنند.
همچنین حاضرین در این جلسه صحبت هایی انجام دادند که در زیر می‌خوانید:
**یاوری گفت: همین که آقای سلطانی فر تمام اعضا را به اسم می شناسد و به برنامه های کانون اهمیت می دهد نشانه بسیار خوبی است. از وزیر می خواهیم کانون و تجربه های اعضای آن را بازوی فکری خود بداند
** بهمن فروتن گفت: مربیان نباید در ورزش و فوتبال کشور غریبه باشند خوشحالم که در دوره جدید وزارتخانه کانون و مربیان را به رسمیت می شناسد و اینجا خانه ماست ، ما منتقد دلسوز فدراسیون هستیم و خوشحالم اینجا گوش شنوایی هست
** نادر فریاد شیران اظهار داشت: مسعود سلطانی فر فوتبال را می شناسد و می فهمد و این موضوع مربوط به امروز نیست. فدراسیون فوتبال بایستی کانون و اعضای آن را از خود بداند و به انتقادات آنها توجه کند.

**حسین فرکی تصریح کرد: از وزیر ورزش و جوانان می خواهم باشگاه های ریشه دار را احیا کند امروز تیم های سازنده پاس و نفت کجا هستند؟ تقاضای من این است که زمینه ای ایجاد کنید تا فوتبال کشور از تجربه ما بهره مند شود.
** پرویز مظلومی گفت: مربیان و بزرگان ذخایر فوتبال ایران هستند. الان ارتباط بهتری را برای حمایت از تیم های ملی و ساختار فوتبال نیاز داریم. وزیر برای فوتبال وقت می گذارد و این موضوع مهمی است.
** نیما نکیسا نیز خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال با حضور آقای تاج به جوانان اهمیت داد و سیاست خوبی را در پیش گرفته است زمینه حضور مربیان جوان را ایجاد کرده است و خوشحالم وزارت ورزش و جوانان به المپیادها و پرورش نوجوانان و جوانان اهمیت می دهد.
ورزشی**ع.ک**9129

نظر شما