شناسهٔ خبر: 28829204 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| چهارمین سوگواره تعزیه به میزبانی شهرستان زرندیه برگزار می‌شود

R41371/P1361/S6,73/CT1

رئیس فرهنگ ارشاد اسلامی زرندیه گفت: چهارمین سوگواره تعزیه به میزبانی شهرستان زرندیه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

احمد جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از زرندیه، با اشاره به برگزاری چهارمین سوگواری تغزیه در شهرستان زرندیه اظهار داشت: مراسم تعزیه‌خوانی با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی اجرا می‌شود و باید با تحقیق و پژوهش و بهره‌گیری از توانایی، تخصص و تجربه تعزیه‌خوانان، برجسته‌تر از گذشته مطرح شود.

وی افزود: هنر نمایشی تاثیر زیادی در انتقال مفاهیم و پیام‌های دینی می‌تواند ایفا کند و می‌توان با اتکاء به تعزیه‌خوانی که از سال‌های طولانی در کشورمان برگزار شده است، فرهنگ عاشورا را در میان نسل‌های جوان ترویج داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه تصریح کرد: حفظ و گسترش هنر تعزیه زمینه حفظ و گسترش فرهنگ شفاهی عاشورا را در میان مردم فراهم می‌کند و ارتقای شبیه‌خوانی و بهتر برگزار شدن این آیین نیازمند یاری متولیان فرهنگی است بنابراین امیدواریم نظارت بر روی تعزیه‌خوانی در سال‌های آتی بیشتر شده و شاهد حل مشکلات این هنر میدانی باشیم.

جوانمرد بیان کرد: چهارمین سوگواره تعزیه به یمزبانی شهرستان زرندیه از روز پنجشنبه 26 مهرماه لغایت یکم آبان‌ماه امسال باحضور 10 گروه تعزیه‌خوانی از نقاط مختلف شهرستان زرندیه از جمله مامونیه، پرندک، خورشیدآباد، آسیابک، امیرآباد، زرندکهنه، زاویه و بخش خرقان در محل  حسینیه شهداء شهر پرندک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر شب 2 گروه، هرکدام به مدت 90 دقیقه اجرای تعزیه دارند که توسط هیئت داوران سوگواره متشکل از "اسماعیل مجللی"، "هوشنگ جاوید" و "قاسم هادی‌پور" مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این سوگواره سه شنبه یکم آبانماه با حضور مسئولان شهرستانی واستانی در محل حسینیه شهداء شهر پرندک برگزار وسوگواره چهارم با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ن

نظر شما