شناسهٔ خبر: 28829022 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اجراي 3 طرح آبخيزداري در شهرستان فارسان آغاز شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- رئييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري فارسان از آغاز اجرايي شدن 3 طرح آبخيزداري و بيولوژيک در حوزه منابع طبيعي در اين شهرستان خبر داد.

حسن عسگري روز چهارشنبه در آيين آغاز به کار اين طرح ها در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: براي اجراي اين طرح ها بيش از 10 ميليارد ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي کشور اختصاص يافته است.
به گفته وي، اين طرح ها شامل يک طرح آبخيزداري، يک طرح بيولوژيک و يک طرح بيومکانيک در حوزه آبخيز پيرغار فارسان است.
وي گفت: در حوزه آبخيزداري اجراي بندهاي سنگي ملاتي حوزه چال نمد از محل صندوق توسعه ملي به حجم 2 هزار و 100 مترمکعب و اعتباري بيش از 4 ميلياردريال اجرايي مي شود.
عسگري اظهار داشت: در حوزه بيولوژيک نيز کاشت گياهان دارويي و مرتعي با استفاده از بذر در 120 هکتار به صورت کپه کاري مرتع شامل کاشت از بذر جوشير، کرفس و گلپر وکاشت نشا در 14.5 هکتار شامل کاشت نشا کرفس و آنغوذه است.
وي گفت: در حوزه بيومکانيک نيز اجراي چاله هاي سلفي در 24 هکتار از اراضي جنگلي اين شهرستان اجرا مي شود.
به گزارش ايرنا، طرح هاي آبخيزداري با هدف جلوگيري از هدررفت آب، گسترش پوشش گياهي و تغذيه سفرهاي زيرزميني و جلوگيري از سيلاب اجرا مي شود.
امسال 175 ميليارد ريال از محل صندوق توسعه ملي به اجراي120 پروژه آبخيزداري و آبخوان داري در استان اختصاص داده شد.
تاکنون يکهزار و 633 بند ملاتي، 73 بند خاکي، 314 گابيون، هفت مورد آبگير، 100 سد خشکه چين، 16 مورد کف بند و سد زيرزميني در بخش آبخيزداري منابع طبيعي چهارمحال و بختياري ساخته شده است.
45 هزار هکتار از اراضي شهرستان فارسان اراضي ملي است و اين شهرستان در 30 کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري است.
7360/2097
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما