شناسهٔ خبر: 28828887 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هفته نخست لیگ برتر والیبال؛

پیروزی دشوار سایپا برابر یک تیم تازه وارد

در نخستین دیدار رقابت های لیگ برتر والیبال تیم مدعی سایپا به سختی از سد تیم تازه وارد عقاب گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سی دومین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال از ساعت ۱۶ امروز (چهارشنبه) آغاز شد. خانه والیبال تهران میزبان دو تیم سایپا و عقاب نهاجا بود. عقاب نهاجا که نخستین حضور در لیگ برتر را تجربه می کند کار را برای نارنجی پوشان سایپا سخت کرد تا نشان دهد با انگیزه پا به میدان گذاشته است. سایپا در حالی ۳ بر یک پیروز شد که به غیر از ست چهارم کار دشواری در پیش داشت.

نتایج ست شماری:
٭ ست نخست: ۲۵ بر ۲۱ به سود سایپا
٭ ست دوم: ۲۵ بر ۲۰ به سود عقاب نهاجا
٭ ست سوم:  ۲۵ بر ۲۱ به سود سایپا
٭ ست چهارم: ۲۵ بر ۱۹ به سود سایپا

رضا قرا، فرهاد سال افزون، امیرحسین توخته، علی شفیعی، جواد حسین آبادی، رحمان تقی زاده، مصطفی حیدری، محمدرضا حضرت پور، امیر محمد فلاحت خواه، بهنام حاجی پور، مهرداد بابایی، حمزه زرینی، رحمان داوودی، مجتبی شعبان با هدایت پیمان اکبری نارنجی پوشان سایپا بودند و در طرف مقابل محمد علی پیران، محمد صادقی، محمد جواد حیدری، ابولفضل قلی پور، علی عفت دوست  رضا مروتی، علی یوسف پور، فردین قلعه وند، بیژن براتی، محمد تصوری، رادین احمدی، سعید احمدیان، امیر افشار، نوید جعفر زاده ترکیب عقاب را با هدایت نفرزاده تشکیل دادند.

٭ ست نخست: ۲۵ بر ۲۱ به سود سایپا
سایپا که ۶ عنوان نایب قهرمانی در کارنامه دارد با ستاره هایی مانند حمزه زرینی، فرهاد سال افزون، علی شفیعی، محمد حضرت پور  بخت اول پیروزی در این دیدار به شمار می رفت. نارنجی پوشان سایپا در شروع بازی و در ست نخست در حالی موفق شدند ۲۵ بر ۲۱ پیروز شوند که عقاب در دقایق ابتدایی بازی از حریف پیش بودند تا هشدار دهند سایپایی ها کار آسانی در پیش ندارند.

٭ ست دوم: ۲۵ بر ۲۰ به سود عقاب
در شروع ست دوم عقاب نهاجا عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داد و با گرفتن امتیازات نشان داد که  به راحتی خیال باخت ندارد و در این ست ابتدا ۱۷ بر ۱۱ از نارنجی پوشان پیش افتاد،  عقاب نهاجا که نخستین تجربه خود در لیگ برتر را  تجربه می کند روند برتری خود را حفظ و موفق شد در ست دوم ۲۵ بر ۲۰ شاگردان اکبری را شکست دهند تا کار در ست شماری برابر یک شود. 

٭ ست سوم: ۲۵ بر ۲۱ به سود سایپا
اکبری در ست سوم امیر حسین توخته سرعتی زن جوان را به زمین فرستاد تا بلکه او سایپا را نجات دهد. توخته سرویس های خوبی زد اما عقاب نهاجای با انگیزه در ست سوم همانند دو قبل شروع خوبی داشت و پایاپای سایپا پیش رفت و نخستین تایم استراحت فنی ست سوم را ۸ بر ۷ با پیروزی پشت سر گذاشتند. شاگردان نفرزاده تا امتیاز ۱۰ برتری خود را حفظ کردند اما سایپا کار را به تساوی کشاند و در ادامه نیز موفق شد برتر بازی شود. سایپا ست سوم را ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد.

٭ ست چهارم: ۲۵ بر ۱۹ سایپا
نهاجا باز هم شروع خوبی داشت ۸ بر ۷ از سایپا پیش بود اما تجربه بازیکنان سایپا بر انگیزه یاران نفرزاده غلبه کرد و سایپا رفته رفته کنترل بازی را در دست گرفت تا کار به ست پنجم کشیده نشود. سایپا بر خلاف سه ست گذشته اختلاف امتیاز خوبی ایجاد و ۲۵ بر ۱۹ پیروز شد.

حواشی:
٭ در ست دوم رضا مروتی بازیکن عقاب دچار آسیب دیدگی شد و او را به بیمارستان انتقال دادند.

٭ ست سوم نیز خالی از حاشیه نبود، پس از اعتراض محمد جواد حیدری در اعلام خطای دو ضرب از سوی داور، نفر زاده سرمربی عقاب با اکبری وارد دعوای لفظی شد و در نهایت داور به تیم سایپا کارت زرد نشان داد.

٭ در این دیدار از ویدیو چک ایرانی استفاده شد که البته کیفیت پایینی داشت.

نظر شما