شناسهٔ خبر: 28828224 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جانشین تولیت حرم حضرت ابوالفضل(ع): مشک حضرت عباس از شجاعت و فداکاری پر است

R7718/P1361/S6,52/CT12

جانشین تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: مشک ابوالفضل (ع) اگرچه در صحرای کربلا خالی از آب شد ولی از شجاعت و فداکاری پر است و ملت عراق و ایران یک‌صدا و همدل فریاد می‌زنیم سقای حسین سید و سالار نیامد، علمدار نیامد.

صاحب‌خبر -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام  به نقل از روابط عمومی ارشاد ایلام، سید عدنان محمدحسن عبدالحسین در مراسم اختتامیه پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا اظهار کرد: از مهمان‌نوازی و استقبال شما مردم شریف ایران که سیدالشهدا (ع) را دوست دارید و عاشقان حضرت ابوالفضل (ع) تقدیر می‌کنم.

وی افزود: برادران عزیز، از سرزمین شهادت، فداکاری، سربلندی، دلاورهای و شجاعت و شهر معلی کربلا به مردم ایران اسلامی سلام عرض می‌کنم و سلام گرم سید احمد صافی متولی حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) را به شما می‌رسانم.

جانشین تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) یادآور شد: کودکان و طفلان اهل‌بیت (ع) هیچ‌گاه بعد از شهادت حضرت عباس (ع) از تشنگی شکایت نکردند و دوم اینکه کوفیان جرئت حمله به خیمه‌گاه اهل‌بیت (ع) را نداشتند و بعد از شهادت حضرت ابوالفضل (ع) حمله کردند.

وی تصریح کرد: سوم عذرخواهی حضرت ابوالفضل العباس (ع) نسبت به بردار است که نتوانست آب را به خیمه‌گاه برساند، حضرت ابوالفضل العباس به بریدن دستش توجه نکرد، اهمیت نداد، شکایت نکرد و آه نگفت ولی بسیار شرمنده بود که نتوانست آب را به خیمه‌گاه اهل‌بیت (ع) برساند چون قول داده بود به سکینه و رقیه که به خیمه گاه برساند.

سید عدنان محمدحسن عبدالحسین، ابراز کرد: شیعیان عباس (ع) بدانید که مشک ابوالفضل (ع) اگرچه در صحرای کربلا خالی از آب شد ولی از شجاعت و فداکاری پر است وهم ما ملت عراق و ملت ایران یک‌صدا و همدل فریاد می‌زنیم سقای حسین سید و سالار نیامد علمدار نیامد.

وی در پایان از حجت‌الاسلام دکتر ارزانی، دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایران و سید محمد علوی (زریون) نماینده تمام الاختیار حضرت ابوالفضل (ع) و عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تقدیر کرد.

انتهای پیام/ن

نظر شما