شناسهٔ خبر: 28828189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام دانش آموزان آذربایجان غربی به اردوی راهیان نور آغاز شد

ارومیه- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: اعزام دانش آموزان استان به اردوهای راهیان نور دانش آموزی شمال غرب کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اقدامات انجام شده در پاییز امسال حدود 45 هزار دانش آموز استان‌های همجوار نیز در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی آذربایجان غربی بازدید خواهند کرد.
وی بیان کرد: 12 هزار نفر از دانش آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور از مدارس ارومیه هستند.
وی اضافه کرد: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد روحیه اقتدار و اعتماد به نفس، معرفی الگوها و اسطورهای واقعی و اصیل، حفظ آثار و ارزشهای انقلاب اسلامی، ایجاد روحیه عشق به وطن در نسل جوان از اهداف این اردوی تربیتی است.
به گزارش ایرنا سال گذشته 25 هزار نفر از دانش آموزان استان در این اردوی تربیتی حضور داشتند که امسال پیش بینی می شود این تعداد تا 31 هزار نفر افزایش یابد.
آذربایجان غربی جزو استان های مقصد برای کاروان های راهیان نور شمال غرب کشور به شمار می رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان باعث شده است تا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان های همجوار آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی آن بازدید کنند.
یادمان های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت، یادمان شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو یادمان های مهم آذربایجان غربی است که سالانه پذیرای زائران کثیری از اقصی نقاط کشور است.
7125/2093

نظر شما