شناسهٔ خبر: 28828081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رشد 57 درصدی نشان آوری ورزشکاران در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی

اعزام ورزشکاران در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی 62 و دریافت نشان آنان 57 درصد بیشتراز دوره قبلی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در نشستی با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش بر ترویج فرهنگ ورزش درجامعه تاکید کرد و گفت: در دوره قبلی این مسابقات در سال 2014 ، 44 ورزشکار از استان اصفهان و این دوره هم بیش از 80 ورزشکار موفق به حضور  بازی های آسیایی و پاراآسیایی شدند.

محمدسلطان حسینی رشد نشان آوری ورزشکاران استان اصفهان را در سال 92 تا 96  10 برابر اعلام کرد و گفت: ورزشکاران این استان در این سال ها 312 نشان در رقابت های برون مرزی در رشته مختلف ورزشی با حضور در تیم های ملی کسب کردند.

مدیرکل ورزش وجوانان استان اصفهان، این اداره ورزشی را در سه سال اخیر دارنده رتبه نخست کشور معرفی کرد و افزود: اکنون 52 هیأت ورزشی با بیش از هزار و 300 باشگاه ورزشی در این استان فعالیت می کند که درمقایسه با پنج سال گذشته فعالیت باشگاه های ورزشی پنج برابر شده است.

وی تعداد مجموعه های ورزشی این استان را 338 سالن بیان کرد و گفت:  تا پایان سال آینده 200 مجموعه ورزشی دیگر به اماکن ورزشی استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان اصفهان،سرانه ورزشی این استان را در سال های گذشته ۳۰سانتیمتر مربع برشمرد و افزود:در یکی دوسال گذشته این سرانه به ۴۶سانتیمتر رسیده که برای رسیدن به یک متر استاندارد کشوری بیش از سه هزار میلیارد تومان بودجه لازم است.

افزود: ۲۸ مهر به مناسبت هفته تربیت بدنی استفاده از استخرهای استان اصفهان رایگان است.

نظر شما