شناسهٔ خبر: 28827967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سنایی: تداوم حضور ایران در برجام نشانگر حُسن نیت است

مسکو - ایرنا - سفیر ایران در روسیه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام ؛ حُسن نیت خود را نشان داده است و تداوم حضور ایران در برجام، نشان دهنده موضع اصولی تهران برای گفت وگو در همه زمینه ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «مهدی سنایی» در نشست باشگاه سیاسی والدای که در چارچوب پانزدهمین نشست سالانه والدای در سوچی در حال برگزاری است، افزود: در شرایط کنونی آنچه که دنیا را دچار معضل کرده است، رویکردهای یک جانبه و جنگ طلبانه آمریکا است.
وی با اشاره به رویکرد تحریمی آمریکا در قبال ایران، روسیه، چین و دیگر کشورها افزود: هرچند تحریم پدیده خوبی نیست اما تجربیات ایران در دوران تحریم نشان می دهد که کشورهای تحت تحریم، می توانند این فشار اقتصادی را به فرصت تبدیل کنند.
سنایی در این جلسه که روسای انستیتوها و اساتیدی از کشورهای مختلف و همچنین سیاستمداران ارشد روس حضور داشتند، اظهار داشت: برای کشورهای ایران، روسیه و چین در شرایط کنونی، باید تکیه بر همکاری در چارچوب سازوکارهای منطقه ای و منابع و اقتصاد ملی در اولویت باشد.
'دونالد ترامپ'رییس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت ماه به طور یکجانبه آمریکا را از توافق چندجانبه بین المللی هسته ای ایران خارج کرد.
اتحادیه اروپا و دیگر امضا کنندگان این توافق مخالفت خود را از این اقدام رئیس جمهوری آمریکا اعلام و بر حفظ آن تلاش می کنند.
اتحادیه اروپا اعلام کرده است که بسته هایی را در حمایت از تجارت شرکت های خود با ایران ارایه می دهد.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرد که ساز و کاری ویژه برای ادامه همکاری اقتصادی با ایران تا پیش از ماه نوامبر(13آبان) آماده خواهد شد.
سامانه موسوم به'اس.پی.وی' (SPV) با هدف ادامه همکاری تجاری اتحادیه اروپا با ایران حتی با وجود تحریم های آمریکا طراحی شده است.
روسیه نیز از این اقدام اروپا استقبال کرده است.
اروپام ** 1346 ** 1546

نظر شما