شناسهٔ خبر: 28827793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تا پایان سال ۹۷ همه بیمه شدگان دفترچه‌های الکترونیک دریافت می کنند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: تا پایان سال ۹۷ همه بیمه شدگان دفترچه‌های الکترونیک دریافت می کنندو کد HID در همه شهرستان‌های خراسان رضوی در این مدت فعال می‌شود.

صاحب‌خبر -
تا پایان سال ۹۷ همه بیمه شدگان دفترچه‌های الکترونیک دریافت می کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد ؛ علیرضا رمزی  مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت:در سوم آبان ماه سال ۷۳ که بیمه خدمات درمانی آغاز به کار کرد بالغ بر ۶۰ درصد فاقد بیمه بودند و از سال ۹۲ هم که بیمه سلامت آغاز به کار کرد تعداد ۲۹ میلیون نفر بیمه شده در موسسه طرف قرارداد داشتیم و اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر بیمه شده و ۴۵ هزار موسسه طرف قرارداد داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۳ میلیون و ۶۳۶ هزار بیمه شده در بیمه سلامت خراسان رضوی داریم که معادل ۵۸ درصد جمعیت استان و ۱۰ درصد جمعیت کشور است.
 
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی بالاترین آمار بیمه شدگان بیمه سلامت کشور را دارد و از مجموع بیمه‌شدگان استان یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر بیمه‌شدگان روستایی هستند و آماده هستیم که افراد کمتر از یک درصدی هم که در سطح استان فاقد بیمه هستند را به‌صورت رایگان بیمه کنیم.

رمزی افزود: خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران در بیش از ۱۱۰۰ دفتر پیشخوان کشور ارائه می‌شود که از این میزان ۶۱ دفتر آن در خراسان رضوی قرار دارد و یکی مجموعه‌هایی که بیشترین بیمه شده را در سطح استان و کشور دارد آموزش و پرورش بوده و در نظر داریم که برنامه‌های آموزشی‌ای را با همکاری آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان داشته باشیم.
 
وی  با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ در استان و کشور فعال شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه پل ارتباطی بیمه‌شدگان با سازمان بیمه سلامت ایران بوده است و نظارت بر امر خدمت‌رسانی شایسته را دارد و رسیدگی سریع به شکایات مردمی را هم دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی روزانه ۵۵ هزار مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز سرپایی بوده و به‌طور متوسط در هر ۲۴ ساعت ۳ میلیارد تومان هزینه خدمات بیمه‌ای را پرداخت می‌کنیم.

رمزی افزود: میزان بدهی‌ها ۲۷۲ میلیارد تومان است که از این میزان ۲۲۰ میلیارد تومان مراکز دولتی هستند که تمام این هزینه مربوط به سال ۹۶ بوده و پرداختی‌های امسال هم به‌روز بوده که بدهی و تاخیر در پرداخت نداریم.
 
وی گفت: در سال ۹۶ به‌طور متوسط ۱۱۸ میلیارد تومان هزینه ماهانه داشتیم و در تلاش هستیم که بدهی‌های سال قبل را با همکاری سازمان برنامه و بودجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت کنیم.
 
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های هفته بیمه سلامت در خراسان رضوی، تصریح کرد: برنامه‌های هفته بیمه سلامت از ۲۷ مهر ماه و ۳ آبان ماه ۹۷ همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی برگزار می‌شود و از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به غبارروبی مزار شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، دیدار با استاندار خراسان رضوی، تقدیر از برترین‌های فعال در حوزه بیمه سلامت و ... اشاره کرد.
 
انتهای پیام//ا.س

نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی

نظر شما