شناسهٔ خبر: 28827532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل اتباع وزارت کشور: حدود ۳ میلیون تبعه خارجی در ایران شناسایی شد

R41471/P1377/S6,70/CT12

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: براساس آمارهای موجود حدود ۳ میلیون تبعه خارجی در کشور حضور دارند که عمده آنها اتباع افغانستانی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، احمد محمدی‌فر در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان که در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار داشت:استان گلستان در حوزه مدیریت و ساماندهی اتباع خارجی، جزء استانهای موفق کشور است و به لطف مدیریت خوبی که در استان صورت گرفته ما هیچ دغدغه ای از بابت اتباع در گلستان نداریم.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: کشور ما با موضوع مهاجرت از دهه 40 شمسی مواجه بوده و در حال حاضر و براساس آمارهای موجود حدود 3 میلیون تبعه خارجی در کشور حضور دارند که عمده آنها اتباع افغانستانی هستند.

وی اظهار کرد: اقامت، اشتغال و حتی ازدواج اتباع بیگانه باید در چارچوب یک پروسه قانونی قرار داشته باشد که در همین راستا اطلاعات بیش از 2 میلیون نفر از اتباع، شامل محل سکونت، محل اشتغال، اسناد هویتی و غیره ثبت شده است، همچنین این افراد برای تردد از استانی به استان دیگر نیاز به مجوز دارند.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی وزارت کشور با تأکید بر تقویت کارکردهای فرهنگی در حوزه اتباع گفت: آموزش و پرورش، بهداشت و معیشت، 3 اولویت ما در حوزه اتباع بیگانه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: ما در جلسات مختلف همواره بر ساماندهی، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه اتباع بیگانه تأکید داریم و از همه ظرفیت‌های استان پیرامون شناسایی و ساماندهی اتباع بیگانه استفاده می‌کنیم.

علی اصغر طهماسبی ادامه داد: همچنین اطلس اتباع بیگانه را در دست تنظیم داریم که تا یکماه دیگر تکمیل و یک نسخه از آن در اختیار وزارت کشور قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید به برگزاری منظم جلسات کمیسیون ساماندهی اتباع بیگانه استان اظهار کرد: ما در شهرستان‌ها هم جلساتی با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بصورت مدون برگزار می‌کنیم و با هماهنگی بین سازمانی، از همه ظرفیت‌های استان در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

دهرویه مدیرکل اتباع و امور خارجی استانداری هم در این جلسه گفت: 98 درصد اتباع خارجی استان در طرح آمایش شرکت کرده‌اند و ما بحث آموزش و توانمندسازی آنها را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ش

نظر شما