شناسهٔ خبر: 28827449 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ادعای گلرسابق پرسپولیس:از بالا دستور حذف مرا دادند

صاحب‌خبر -

ماه‌ها از سوشا مکانی خبری نبود تا اینکه دیروز ماجرای پارگی رباط صلیبی او در لیگ نروژ همه را شوکه کرد؛ دروازه‌بان باتجربه و البته خبرساز فوتبال ایران در شرایطی این مصدومیت سخت را پشت سر خواهد گذاشت که در فاصله ۴ هفته تا پایان لیگ برتر نروژ تیمش در صدرجدول قرار دارد و مدعی قهرمانی است. از این رو مکانی تاکنون بیشترین تعداد کلین‌شیت را ثبت کرده و امیدوار بود این روند خوب را ادامه دهد.

به گزارش تابناک ورزشی، مکانی در مصاحبه تازه اش درباره دستور مقامات بالا برای حذفش از تیم ملی گفته است! او کی روش را بی تقصیر می ماند.

در اروپا قهرمان کشی وجود ندارد

اینکه می‌گویند فوتبال سوشا مکانی با این مصدومیت تمام شد، دیدگاه آدمهایی است که از کنار موفقیت‌ها ساده می‌گذرند. این دیدگاه در زندگی ورزشی من تاثیری ندارد. شاید مصدومیت در ایران پایان راه فوتبالیست‌ها باشد اما در اروپا اینطور نیست. اینجا اولین گام این است که از نظر روحی و روانی، شرایط مالی وبستن قرارداد جدید شما را حمایت می‌کنند. خوشبختانه در اروپا قهرمان کشی وجود ندارد و قدر بازیکنی که برایشان زحمت کشیده و از جان مایه گذاشته را می‌دانند.

کاری می‌کنم ایرانی‌های نروژ به کشورشان افتخار کنند

در کشور ما قهرمان کشی مد است و هر کسی بالا می‌رود، به جای اینکه کنارش قدم برداریم می‌رویم زیر پایش را خالی می‌کنیم. شما این را در ایران به وضوح مشاهده می‌کنید. من قبول ندارم که فوتبالم تمام شده است. با تمام قدرت و با توجه به زمانی که در اختیار دارم، بدون فکر کردن به حرف‌های زده شده در ایران خودم را مهیای لیگ برتر نروژ می‌کنم. هدفگذاری خودم را دارم و تلاش می‌کنم تا روز به روز ایرانی‌هایی که در کشورهای اسکاندیناوی و نروژ و اطراف هستند به ایرانی بودنشان افتخار کنند. می‌خواهم کاری کنم که دیگر وقتی نام بازیکن ایرانی می‌آید تن و بدن مسئولان باشگاه‌ها نلرزد و با اعتماد به نفس کامل بدون توجه به پاسپورتی که دارند به سراغ نفرات ایرانی بروند و به نوعی راه را برای بازیکنان و جوانان کشورم در نروژ و اروپا باز کنم.

 

اگر در کشور دیگری بودم ۱۰۰ بازی ملی داشتم

در ماجرای خط خوردن از تیم ملی قبل از جام جهانی از هیچ‌کس ناراحت نیستم. به خودم افتخار می‌کنم که ایرانی‌ام اما بعضی اوقات وقتی تیم ملی کشور نروژ را نگاه می‌کنم که با چه امکاناتی خود را مهیای مسابقات می‌کنند، فقط حسرت می‌خورم. نه اینکه ایرانی نباشم، اما به این فکر می‌کنم اگر در کشور دیگری فقط زندگی کرده بودم الان بالای ۱۰۰ بازی ملی داشتم.

 

از کی‌روش ناراحت نیستم اما زیرآب زنان را به خدا واگذار می‌کنم

ورزش ۳ نوشت: من به شرایط موجود عادت دارم. به هر حال فرصت‌های من ناخواسته یا خواسته از دست رفت. از کی‌روش ناراحت نیستم اما کسانی که زیرآبم را زدند به خدا واگذار می‌کنم. امیدوارم آنها سرشان را راحت روی بالش بگذارند. من فکر می‌کنم خارج از زمین فوتبال اتفاقاتی را برایم رقم زدند تا جایگاه من را کمرنگ کنند. البته این اتفاقات هرگز به مسائل فوتبالی ربط نداشت. من از ۴ دروازه‌بان کنونی تیم ملی با ۳ نفرشان هم‌خانه و هم‌اتاق بودم و با آنها زندگی کردم.

از بالا دستور دادند در تیم ملی نباشم

قطعا خط خوردن من خارج از بحث فنی و سرمربی تیم ملی بود و برخی افراد تصمیم گیرنده دستوراتی دادند. از بالا گفته بودند که فلانی در پرسپولیس وتیم ملی نباشد. می‌گویند دست روی دست زیاد است. قطعا آن رییس و تصمیم‌گیرنده بالاتر از خودش را هم می‌بیند، امیدوارم یک دست بالاتر برای بچه‌های خودشان این اتفاق را رقم نزند.

 

نظر شما