شناسهٔ خبر: 28827274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جنگ جدید امریکا مقابل ایران چه مختصاتی دارد؟

استراتژی جنگی جدید دولت امریکا پیرامون مبارزه با آنچه حضور نظامی ایران در سوریه می‌خواند، اعمال تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های ایرانی و روسی است که در بازسازی کشور سوریه مشارکت دارند.

صاحب‌خبر -

جنگ اقتصادی آمریکا با ایران چه مختصاتی دارد و چه هدفی را دنبال می کند؟ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به این سوال پاسخ داده و می نویسد: استراتژی جنگی جدید دولت امریکا پیرامون مبارزه با آنچه حضور نظامی ایران در سوریه می‌خواند، اعمال تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های ایرانی و روسی است که در بازسازی کشور سوریه مشارکت دارند.


کانال امریکایی NBC به نقل از منابع نزدیک به پرونده تحریم‌های ایران اعلام کرد که دولت ترامپ در حال توسعه یک استراتژی جدید اجرایی در سوریه است.


به‌گزارش برخی رسانه‌ها، این سند جدید به ارتش امریکا اجازه حمله نظامی به نیروهای ایرانی و گروه‌های تحت حمایت تهران در سوریه را نخواهد داد. درواقع این استراتژی بر پایه تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک با هدف افزایش «فشار حداکثری بر اقتصاد ایران» بنا شده است.


این شبکه خبری تأکید کرد که امریکا می‌تواند با تحریم شرکت‌های ایرانی و روسی که در بازسازی سوریه مشارکت دارند به اهداف خود برسد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز سه‌شنبه 20 شرکت و بانک ایرانی را تحریم کرد که به ادعای واشنگتن این شرکت‌ها و بانک‌ها با «بنیاد تعاون بسیج» که یکی از شاخه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ارتباط داشته و کمک مالی ارائه می‌کردند.

امریکا مدعی شد که یکی از دلایل تحریم‌ها این است که سازمان بسیج نیروهای کم سن را به‌عنوان سربازان آموزش دیده برای جنگ به سوریه اعزام می‌کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، در اواخر ماه سپتامبر در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای، با تشکر از تهران، دمشق و مسکو درخصوص کاهش حملات خود در استان ادلب به نوعی حضور آنها در سوریه را به رسمیت شناخت.

با وجود این، او گفت که ایالات متحده به اعمال تحریم‌های شدید علیه آنچه که فعالیت‌های مخرب ایران خواند، ادامه خواهد داد.


شرکت‌هایی که در لیست تحریم‌های جدید خزانه‌داری امریکا هستند به شرح ذیل می‌باشد: بانک‌های ملت، مهر اقتصاد، پارسیان، سینا و شرکت های، سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایران، سرمایه‌گذاری تدبیرگران آتیه، نگین ساحل، مهندسی تکنوتار، سرمایه‌گذاری تکتار، تراکتورسازی ایران، توسعه معادن زینک ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری اندیشه محوران، کالسیمین، تولید‌کننده زینک بندرعباس، ذوب زینک قشم، تولید‌کننده اسید زنجان، مؤسسه مالی مهر اقتصاد و گروه خودروسازی بهمن.

کلمات کلیدی

ایران

آمریکا

جنگ اقتصادی

نظر شما