شناسهٔ خبر: 28827112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کلاف سردرگم معوقه های سازمان عمران به کجا می رسد؟/ کارکنان سازمان عمران چشم به راه وعده های کمیته پیگیری مشکلات

یکشنبه هفته جاری عده ای از کارگران و کارکنان سازمان عمران شهرداری اصفهان در ورودی شهرداری مرکزی اصفهان تجمع کرده بودند که با وعده کمیته ای برای حل این مشکلات متفرق شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛ ساعتی از شروع پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکه طبق معمول یکشنبه ها در صحن علنی شورا واقع در شهرداری مرکزی اصفهان نگذشته بود که همهمه و سرو صدایی درست در ورودی شهرداری مرکزی اصفهان توجه همه حضار را به خود جلب کرد؛ در همین بین زمان استراحت بین دستور کار شورا اعلام شد تا فرصت را غنیمت شمرد و مسأله را از اعضای پارلمانی شهر پیگیر شویم اما نه تنها هیچ یک از آنها به میان جمع معترضان نرفت بلکه وقتی خبرنگار صاحب نیوز نیز به سراغ آنها برای روند بررسی اوضاع، رفت هیچ یک از اعضا حاضر به گفت و گو نشده و هر یک به بهانه ای از صحبت کردن طفره رفتند این در حالی است سعید کورنگ بهشتی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه از سال 96 تاکنون هیچ بدهی به پرسنل خود نداریم، یادآور شد: عیدی، پاداش‌ها، بن‌ها و سنوات و دیگرهزینه‌های بالای ادارای در سال 96، معادل 17 ماه حقوق به آنان پرداخت شده است اما در حال نگارش همین جملات بودم که شعارهای تند و تیز علیه  کورنگ بهشتی و شهردار اصفهان داده می شود و این بار اعضای شورا رو به مرتضی طهرانی می کنند و می گویند: انگار شما را صدا می زنند که او در جواب می گوید: من به عنوان نماینده عالی شهردار در شورا اعلام می کنم که روند فعالیت این شرکت مورد بررسی قرار گرفته  و بر همین اساس باید 180 تن از کارکنان آن تعدیل شوند اما چون جزء خانواده شهدا و ایثارگران هستند به راحتی نمی توان اقدام کرد.

وی ادامه می دهد: سازمان عمران شهرداری اصفهان 590 نفر نیرو دارد که بخشی از آنها مازاد هستند، سازمان عمران به دلیل اینکه زیرنظر شهرداری است طبق قانون اجازه نمی دهد که به راحتی به این سازمان، کارعمرانی و هزینه عمرانی بدهیم از لحاظ قانونی نیز این تعدیل باید به طور مستمر انجام گیرد.

بر اساس شواهد موجود سازمان عمران شهرداری اصفهان در سال های گذشته 30 میلیارد تومان برای پرداخت دستمزد کارکنان خود هزینه کرده است. این هزینه ها در سال گذشته به 105 میلیارد تومان رسیده  درحالی که منابع درآمدی سازمان تنها 92میلیارد تومان بوده است.

30 درصد از هزینه‌های سازمان عمران به پرداخت حقوق پرسنل بازمی‌گردد که بر این اساس طلب نقدی سازمان عمران شهرداری اصفهان بیش از 7 میلیارد تومان و طلب غیر نقدی این سازمان به 10 میلیارد تومان رسیده است اما مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان اعتراض کنندگان را عده قلیلی می داند که چند ماه حقوق معوقه داشتند مقابل ساختمان مرکزی تجمع کرده اند، این افراد در جریان کامل پیگیری های سازمان برای رفع مشکلات بودند. اما به دلیل مشکلات مضاعفی که داشتند برای مطالبات بحق خود از این طریق اقدام کردند اما شعاردهندگان خواستار استعفای کورنگ بهشتی بودند و از شهرداری خواستند که در میان آنها حاضرشود. اگر به چهره کارگران و کارکنان این سازمان که تجمع کرده بودند نگاه می کردید به خوبی می دیدید که صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند اما گویی دیگر طاقتشان تاب شده است.

ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیشتر شهرداری ها با بدهی هایی از گذشته دست به گریبان بوده اند، می گوید: شهرداری اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما با وجود تمامی مشکلات، تکریم نیروی انسانی و معیشت آن در اولویت امور شهردار و مدیران وی قرار دارد.

وی ادامه می دهد: به همین دلیل آقای نوروزی ترجیح دادند در دو موردی که حقوق کارکنان عقب افتاده بود شخصا در جمع آنها حاضر شوند و وضعیت را تشریح کنند.

حجتی با اعلام اینکه پس از جلسه روز گذشته با کارکنان سازمان عمران به دستور شهردار کمیته ای جهت پیگیری مشکلات این سازمان تشکیل شد، تاکید می کند: با سعه صدر پرسنل خدوم سازمان عمران که نیتی جز خدمت به شهر ندارند و همکاری با این کمیته مشکلات پیش رو هر چه سریع تر مرتفع شود.

امیدواریم وعده های داده شد از سوی مدیران شهری تحقق یابد تا شاهد شرمندگی هیچ پدری که علمدار اقصادی خانواده محسوب می شود شرمنده فرزندانش نباشد و بر همین اساس مشکلاتی که برای تأمین معاش خود  کارگران و کارمندان سازمان عمران شهرداری اصفهان به زودی مرتفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما