شناسهٔ خبر: 28827109 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

استقبال از برنامه‌های خانواده محور تلویزیون

معاون سیما امروز با حضور در ساختمان سیما، از استودیوی برنامه‌های مختلف تلویزیون بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «مرتضی میرباقری» امروز از استودیوهای برنامه‌های مختلف سیما که در ساختمان معاونت سیما برپا هستند، بازدید کرد.

بنا بر این گزارش، وی در بخشی از این بازدید، در استودیوی برنامه سیمای خانواده نیز حضور یافت و در سخنانی عنوان داشت: برنامه سیمای خانواده یکی از پرسابقه‌ترین برنامه‌های خانواده سیمای جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقات صداوسیما که آخرین مطالعه در شهریورماه امسال بود، مطالعه‌ای انجام شد با موضوع اینکه بودجه زمان و اینکه سبد رسانه‌ای مردم ایران چگونه است؟ چه تلویزیون ایران و چه سایر رسانه‌ها.

وی ادامه داد:خوشبختانه این مطالعه نشان می‌داد که بیش از ۷۰ درصد مصرف رسانه‌ای ایران از تولیدات تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است. در این نظرسنجی ۱۰ موضوع از مردم پرسیده شده بود که یک موضوع، خانواده بود که سوال شده بود چه میزان برنامه‌های مربوط به خانواده را می‌بینند، کدام شبکه و نسبت آن با برنامه‌های شبکه‌های رقیب چگونه است؟ پاسخ برنامه سیمای خانواده بود و نکته دوم این بود که اقبال مردم در بحث خانواده بین تلویزیون جمهوری اسلامی و سایر شبکه‌های ایران یک به پنج است و بینندگان شما پنج برابر شبکه‌های رقیب است.

میرباقری تصریح کرد: این موضوع از طرف ما طبیعی است چون خانواده قوی‌ترین نهاد اجتماعی ماست و هرقدر ما سرمایه‌گذاری کنیم برای همه ارکان آن، صحیح است و برای ما نقطه کانونی است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین اشاره کرد که مسئولین معمولا افراد موفقی در خانواده‌شان نیستند، تصریح کرد: زمان آمدن و رفتن من به شکلی است که هیچ‌وقت به ترافیک نمی‌خوریم. خانواده‌هایمان نیز حرفی برای گفتن ندارند. بچه‌ها و نزدیکان ما رصد کامل دارند و نظرشان را به ما اعلام می‌کنند. ضمن اینکه مهارت آموزی نیاز جدی جامعه ماست و امروز در جامعه مدرن،‌شرایط با گذشته تغییر کرده و متفاوت است و علت اینکه می‌بینیم طلاق در سنین پایین اتفاق می‌افتد، به دلیل نداشتن همین موضوع مهارت است.

نظر شما