شناسهٔ خبر: 28826783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بخشی از مشکلات ما ناشی از سوء مدیریت‌هاست

دادستان کل کشور: اگر مدیریت صادرات و واردات توانمند، رصد کننده و بروز بود با این حجم از قاچاق کالا روبرو نبودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه شورای اداری استان قزوین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: بخشی از مشکلات ریشه در تحریم ها دارد و دشمنان نظام از جمله امریکا و اسراییل تلاش می کنند تا فشار اقتصادی بر مردم بیشتر شود.
وی افزود : دشمنان ما با گرفتن امتیازات  تجارت بین المللی ، تحریم اقتصادی، جنگ روانی و جنگ رسانه ای می خواهند مردم را وادار به حرکت اجتماعی علیه نظام و نافرمانی مدنی کنند.
 دادستان کل کشور گفت : البته بخشی از مشکلات داخلی ما ناشی از سوء مدیریت هاست .
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت : چرا وضعیت ارز ، قاچاق و صادرات کالا که مدیریت آن دست خودمان است به این روز دچار شده است.
وی افزود : ستاد مبارزه با قاچاق کالا هیچ دستاوردی نداشته است و باید در عرصه قاچاق   یک مدیریت واحد در نظر گرفته شود تا  نتیجه بخش باشد.
به گفته دادستان کل کشور ؛ اولین راه موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا مدیریت واحد است، در بندر شهید رجایی از سه هزار کانتینر فقط یک سوم کنترل می شود.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت :  باید قاچاق کالا را جدی بگیریم تا اقتصاد آسیب نبیند.
وی گفت : اختیار مداخله دستگاه قضایی اندک است و اگر پرونده سازمان یافته باشد ما ورود می کنیم.
دادستان کل کشور افزود : با وجود انتقاد به دولت در این شرایط کمربسته در خدمت قوه مجریه هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر حمایت دستگاه قضا از صنعت گفت : دستگاه قضا باید حامی صنعتگران باشد و اگر تخلفی هم از سوی آنان دیده شد باید از تعطیلی و توقف کارخانه ها جلوگیری شود.
وی گفت : اگر مدیر اقتصادی تخلف کرد باید با مدیر متخلف برخورد شود، نه اینکه کارخانه ای  تعطیل  شود چرا که  دستگاه قضایی در خدمت اقتصاد کشور است و اگر کارخانجات مشکلی دارند با همکاری استاندار حل شود .
 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2738536" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2255493/2738536?width=565&height=316"></script></div>


 

نظر شما