شناسهٔ خبر: 28826771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی راهکارهای پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان در کرمان

همایش با عنوان " زندگی زیبا " یامروز در کرمان برگزار و راهکارهای عملی پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمان ، مدیر کل اقدامات تامینی زندانهای کشوردر همایش بررسی راهکارهای پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان گفت :دراستان کرمان پس از ایجاد اشتغال حتی یک مورد بازگشت به زندان هم نداشته ایم .
علی اکبری گفت : پارسال درکشور 30هزا نفر تحت پوشش بسته حمایتی شامل ،اموزش و مشاوره قرار گرفتند و از این تعداد فقط 801 نفر به زندانها برگشتند .
وی همچنین افزود : در کشور از ابتدای سال 97 تا کنون بیش از4هزار نفر از خدمات حمایتی استفاده کرده و برای اشتغال انها نیز اقدام شده است .
پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش از تصویب 1ونیم میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال خبر داد و اولویت اول در مجلس را ورود نکردن افراد به زندان و سپس عدم بازگشت مجدد آنها اعلام کرد .
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این همایش گفت :تا کنون در کل کشور 15هزار نفر مشمول قانون اصلاح شده مبارزه با مواد مخدر شده اند.
یحیی کمالی پور افزود:اکنون د رکل کشور 2 میلیون و 500 نفرزن بی سرپرست داریم که برای اشتغال و تامین زندگی اشان با مشکل مواجه اند و این خود یک تهدید است .
وی ایجاد اشتغال را راهمکار اصل ی برای جلوگیری از برگشت به زندان عنوان کرد .
همچنین مدیرکل زندان‌های استان نیز بااشاره به اینکه ۲۳درصد زندانیان مجرد هستند بر ارائه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی تاکید کرد.
رمضان امیری افزود: اکنون 43درصد اززندانیان استان که اشتغال بکار نداشته اند ، بازگشت مجدد دارند.
اسلامی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان نیز گفت :دریافت گواهی عدم سو پیشینه منطقی نیست و خود سبب میشود فرد از جامعه بریده شود و برای اشتغال بعد از زندان هیچ اقدامی نکند .
وی اصلاح و رفع این قانون را خواستار شد .
دراین همایش روشنی رییس شورای عالی بانکهای استان کرمان ؛ ایجاد خطوط اعتباری برای رسته های بانکی در خصوص ارائه تسهیلات به زندانیان ، واگذاری تسهیلات به بنیاد تعاون زندانیان و ارائه به زندانیان ،تبلیغات فرهنگی در صنوف مختلف و به کارگیری افراد زندانی توسط بنگاههای اقتصادی و اشتغالزا و ارائه تسهیلات به این مراکز توسط بانکها را از جمله مهمترین پیشنهادات شورای عالی بانکهای استان برشمرد..
همچنین در پایان این همایش پیمان نامه عدم بازگشت زندانیان به زندان نیز قرائت و حاضرین بعد از قرائت هر بند با ندای الله اکبر آن را تایید کردند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2738492" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2255499/2738492?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما