شناسهٔ خبر: 28826743 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مهرزاد حمیدی:

عدم توجه به ورزش کودکان، چالش اصلی آینده ورزش قهرمانی و همگانی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در نشست ستاد عالی تشکیلاتی پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش آموزان سراسر کشومطرح کرد: عدم توجه به ورزش کودکان در امروز، ریشه ورزش‌های همگانی و قهرمانی را در آینده می‌خشکاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش آموزان سراسر کشور که در ساختمان شهید رجائی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تبریک هفته تربیت‌بدنی اظهار کرد؛ اگر دانش‌آموز در سنین کودکی، سواد حرکتی لازم را پیدا نکند نمی‌تواند در آینده در ورزش قهرمانی، ورزش تفریحی و ورزش همگانی شرکت کند.

وی اضافه کرد: حضور در همه رشته‌های ورزشی مقدمه‌اش سواد حرکتی کودک است دانش‌آموزی که امروز نتواند چند حرکت ورزش را انجام بدهد قطعاً در آینده در المپیادهای ورزشی مشارکت نمی کند و بی‌توجهی امروز به ورزش کودکان خشکاندن ورزش‌های قهرمانی و همگانی در آینده است ۰

حمیدی خاطرنشان کرد: فعال نبودن آموزش‌وپرورش در امر استعدادیابی می‌تواند یکی از چالش‌های ورزش قهرمانی کشور باشد.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای اصلی در موضوع استعدادیابی، تقویت نقش آموزش‌وپرورش در طرح استعدادیابی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش اذعان کرد: اگر در هفته چند بار دانش‌آموز فعالیت ورزشی داشته باشد مطمئناً ورزش قهرمانی در کشور تقویت می‌شود، لذا ما در هفته چند ساعت درس تربیت‌بدنی داریم.

وی از فعالیت بیش از ۳۳هزار مربی تربیت‌بدنی در مدارس کشور در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: غربالگری بیش از ۴میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته صورت گرفت، ۲۰هزار نفر در رشته‌های مختلف برگزیده شدند که درنهایت گروه‌های استعدادیابی ۷۲۰نفر دانش‌آموز مستعد در رشته‌های گوناگون ورزشی را به فدراسیون‌ها معرفی کردند.

حمیدی تصریح کرد: اگر مسابقات دانش‌آموزی در مدارس تعطیل شود، بسیاری از رشته‌های ورزشی زمین گیر خواهند شد.

وی از مشارکت حدود ۵میلیون دانش‌آموز در المپیادهای درون مدرسه در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در تابستان امسال ۶۹هزار نفر از آموزگاران پایه که مسئولیت تربیت‌بدنی را در مدرسه بر عهده‌دارند در آموزش‌ها شرکت کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش افزود: امسال با هدایت معلمان پایه دانش آموزان در مدارس از نشاط بیشتری برخوردار خواهند بود.

وی ادامه داد: حذف آزمون‌ها گام بسیار مؤثری در تقویت امور تربیتی و ورزش در مدارس است لذا ما از این فرصت برای تقویت تربیت‌بدنی در مدارس باید استفاده کنیم.

حمیدی از شکل‌گیری انجمن‌های مختلف ورزشی در مدارس خبر داد و افزود: دستورالعمل این انجمن‌ها به مدارس ارسال‌شده و خود دانش آموزان متصدی این تشکیلات خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس همراهی خوبی با المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای دارند به‌طوری‌که سال قبل حدود ۸۰۰مدیر مدرسه به‌عنوان سرپرست گروه‌های ورزشی تا سطح ملی و حتی فراملی دانش آموزان ورزشی را همراهی کردند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت گفت: المپیادهای ورزشی در سال تحصیلی جاری به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب و مرحله فینال مسابقات مختلف ورزشی در دهه فجر برگزار می‌شود.

وی در پایان همسویی با فدراسیون‌های ورزشی را باهدف ارتقای سطح ورزش‌های دانش‌آموزی ضروری دانست.

 

 

نظر شما