شناسهٔ خبر: 28826739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد:

مراسم اربعین پیوند ملت ایران و عراق را محکم‌تر می‌کند/ ترس استکبار از نمایش عظمت اربعین در رسانه‌ها

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد گفت: دشمن تلاش دارد تا ملت ایران و عراق را با شایعه سازی‌ها و توطئه‌ها به جان هم بیندازد پس باید در مراسم اربعین تلاش کنیم پیوند دو ملت را هر چه بیشتر محکم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی صبح امروز در جمع زائران یزدی پیاده روی اربعین امام حسین(ع) در پایگاه مقاومت بسیج ابوذر با بیان اینکه سفر اربعین متفاوت‌ از سایر سفرهای زیارتی است، گفت: این یک سفر معرفتی است و زائران چیزهایی متفاوت می‌شنوند و می‌بینند،  معرفت و درک دیگری نسبت به کربلا پیدا می‌کنند و آثار و برکات معنوی زیادی به همراه دارد.

وی با اشاره به آداب و رسوم این سفر معنوی عنوان کرد: باید فرد از لحاظ روحی و معنوی خود را برای سفر  آماده کند، قبل از حرکت باید قلب خود را از هر کینه و کدورتی پاک کند و حقی که دیگران بر گردن او دارند را ببخشد، هر چه قلب انسان پاک‌تر و بدون کینه باشد بیشتر از معنویت این سفر بهره‌مند می‌شود.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد افزود: با وجود اینکه این حرکت و سفر اربعین در مقابل خداوند حرکت کوچکی است اما خداوند خیر کثیری از جانب خود به زائرین اربعین عطا می‌کند، حرکت به سمت امام حسین(ع) که خود کشتی نجات است انسان را به خدا نزدیک می‌کند و باید چشم و گوش و دل خود را در اختیار ایشان قرار دهیم و از وسوسه‌های شیطان در این راه غافل نشویم.

نجیمی با بیان اینکه سفر پیاده روی اربعین با داستان ظهور ارتباط نزدیکی دارد، گفت: سفر اربعین سفر لبیک به امام زمان(عج) است، در این سفر با عظمت قلوب شیعیان به هم نزدیک می‌شود و در روایت نیز داریم که هر گاه قلوب شیعیان به هم نزدیک شود ظهور تحقق پیدا می‌کند، اگر شیعیان ید واحد شوند ظهور سریعتر تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: اربعین بعد از 14 قرن اکنون و در عصر ما تبلور پیدا کرده است، حضور مردم ایران در عراق و در این سفر معنوی بعد از آن جنگ تحمیلی هشت ساله از عجایب دنیا است و استکبار اجازه نمی‌دهد در رسانه‌های دنیا این عظمت اربعین به نمایش در بیاید و از این شکوه می‌ترسد.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به روایتی که یکی از نشانه‌های مؤمن را زیارت اربعین عنوان می‌کند، خاطرنشان کرد: پذیرایی مردم عراق از زائران اربعین جزء فرهنگ، اعتقادات و باور آنهاست و فرزندان خود را نیز از همان کودکی برای مراسم اربعین تربیت می‌کنند.

نجیمی خدمت و کمک به دیگران، سکوت کردن و دوری از پرحرفی، با وضو بودن، انتخاب همسفر خوب، تلاوت قرآن، مناجات با خدا، خواندن نافله شب، دوری از پرخوری، پیاده روی به اندازه توان و لذت بردن از این سفر معنوی را از مواردی خواند که موجب بهره‌مندی بیشتر از مراسم اربعین می‌شود.

وی با بیان اینکه سفر پیاده روی اربعین بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان است، عنوان کرد: این مسیر فرصتی برای تفکر و اندیشه است و باید توجه داشت که ولی عصر(عج) نیز همسفر زائران است و گام به گام با آنها قدم بر می‌دارد و ارتباط با امام زمان(عج) بسیار نزدیک است پس باید به گونه‌ای رفتار شد که حضور ایشان در این سفر حس شود.

نجیمی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا بین مردم ایران و عراق تفرقه و جدایی بیندازد، عنوان کرد: دشمن سعی می‌کند تا مردم این دو کشور را با شایعه سازی‌ها و توطئه‌ها به جان هم بیندازد پس باید این عظمت اربعین که دوران ما ظهور پیدا کرده را حفظ کنیم و تلاش کنیم تا با رفتار خود پیوند دو ملت را هر چه بیشتر محکم کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما