شناسهٔ خبر: 28826730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ؛

مکانیزه‌ترین سلف سرویس جنوب شرق کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد

با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسؤولان، مکانیزه‌ترین سلف سرویس دانشجویی جنوب شرق کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان که با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و جمعی از اساتید و مسؤولان انجام شد، اظهار کرد: پروژه گاز رسانی پروژه بسیار مهم و حیاطی است برای دانشگاه است که البته با تاخیر صورت گرفت اما همین قدر که در این دولت قول ها به ثمر رسیده و مشعل گاز در این شهر و استان روشن شد خدارا شاکریم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: سال گذشته که از این دانشگاه بازدید داشتم پروژه بزرگ سلف سرویس و غذاخوری پیشرفت داشت اما آماده بهره برداری نبود و خرسندم که امروز شاهد افتتاح این پروژه مهم و بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت در بین دانشگاه کشور یکی از زیباترین ها و مجهزترین ها در کشور است و امیدواریم در سال آینده تمام سلف های دانشگاه کشور از حالت سنتی درآمده و فضای ابرومندانه برای دانشجویان و آینده سازان کشور ایجاد کنیم.

این مسؤول ادامه داد: بحث ارتقا سطح خوابگاه دانشجویی هم یکی دیگر از برنامه ما بود و این دانشگاه هم از این طرح استفاده کرد و این دانشگاه که رتبه خوابگاه آن ۴و ۵بود در حال حاضر بهبود یافته و دوستان ما در صندوق رفاه آمادگی دارند تا انشاالله رتبه خوابگاه را به دو و یک برساند که حق این دانشگاه است.

وی گفت: در حوزه پوشش وام ها هم این دانشگاه رتبه عالی دارد و تمام دانشجویان دکتری دانشگاه سیستان و بلوچستان از این وام بهره مند هستند و امیدواریم منابع افزایش بیابد و دانشجویان دکتری ما دغدغه مخارج نداشته باشند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در خصوص زمین چمن با توجه به مشکلات آب پیش بینی شده ۲۵دانشگاه را مجهز به چمن مصنوعی کنیم البته دانشگاه سیستان و بلوچستان در این لیست نبود اما در این سفر مقرر شد این دانشگاه هم به زمین چمن مصنوعی تجهیزشود.

وی گفت: در خصوص خوابگاه متاهلی هم در برنامه داریم تا بعد از تجهیز خوابگاه مجردی به آن هم خواهیم پرداخت

نیاز جدی یک دانشگاه که میخواهد در تراز بین‌المللی بالا برود، دانشجویان بین المللی هست که این دانشگاه دارد به همان سو می رود.

صدیقی خطاب به مسؤولان دانشگاه تاکید کرد: دست به دست هم دهید و این مسیری که پیش رو گرفته اید را هم دلسوزانه پیش ببرید تا دانشگاه سیستان و بلوچستان از اقتدار بیشتری برخوردار باشد.

دانشگاه از لحاظ زیرساخت‌ها در قامت یک دانشگاه بین المللی در منطقه جنوب شرق است

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیزدر این مراسم اظهار کرد: پروژه گاز رسانی دانشگاه به سه یا چهار فاز تقسیم بندی شده که اولین فاز آن ساخت ایستگاه تی بی اس بود، از امروز به بعد می توانیم از گاز شهری در فاز اول که سلف سرویس می باشد استفاده کنیم، فازهای بعد هم در حال انجام است که امیدواریم ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: ‌دومین پروژه آشپزخانه دانشگاه است که در سال ۱۳۸۶شروع و در سال ۱۳۸۹ به اتمام رسید و با اعتباری بالغ بر ۲/۵میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

بندانی گفت: عملیات اجرایی توسعه و تجهیز آشپزخانه با مساحت 500 مربع از سال ۱۳۹۵شروع و امسال به اتمام رسید و همچنین تجهیزات مربوط به پخت و طبخ غذا با اعتباری بالغ بر ۲/۵نیم میلیارد تامین که 30 درصد آن را دانشگاه پرداخت کرد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: ‌افتتاح آزمایشگاه سازه و هیدرولیک نیز از دیگر پروژه‌های مهم دانشگاه است که هنوز چند روزی برای آماده سازی زمان نیاز دارد و به همین زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژ مرکز مخابرات و ارتباطات دانشگاه نیز گفت: تعداد شماره تلفن های داخلی که می‌شود از این مرکز استفاده نمود بالغ بر 10 هزار شماره است که سابقا فقط هفتصد خط بود و هم اکنون پیاده سازی آن بر بستر فیبر نوری و پشتیبانی، فکس مجازی و اینترنت پر سرعت و هم چنین تماس تصویری نیز انجام شده است.

بندانی بیان کرد: با توجه به افزایش تعرفه آب، پروژه آب رسانی فضا سبز را بهبود بخشیدیم و بنا شد کل فضا چمن دانشگاه در ظرف مدت کوتاهی عوض شود و گیاهان سازگار با محیط زیست منطقه کاشته شود و همچنین زمین چمن دانشگاه به چمن مصنوعی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: در جذب دانشجویان خارجی نیز اقدام کرده‌ایم تا بحث بین المللی شدن دانشگاه صورت گیرد به طوریکه هم‌اکنون بیست دانشجوی افغان در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

وی گفت: یکی دیگر از کارهایی که در حوزه دانشجویی انجام شد تمام 30 بلوک خوابگاه را مجهز به سیستم تصفیه آب کردیم و هم‌اکنون دانشگاه از لحاظ زیر ساخت ها در قامت یک دانشگاه بین المللی در منطقه جنوب شرق درآمده است.

مکانیزه‌ترین سلف سرویس دانشجویی جنوب شرق کشور به همراه پروژه گاز رسانی، آزمایشگاه هیدرولیک وسازه، زیر ساخت وارتباطات امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

نظر شما