شناسهٔ خبر: 28826716 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| تغییر کاربری معضل اصلی در تأمین کمبود فضاهای آموزشی شهرری است

R7840/P1357/S6,60/CT11

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه تغییر کاربری معضل اصلی در تأمین کمبود فضاهای آموزشی شهرستان ری است گفت: در اکثر شهرستان‌ها به جز تهران و شهرستان ری مشکلی در تغییر کاربری وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرری، عبدالرضا فولادوند امروز در مراسم افتتاح آموزشگاه خیریه ام‌البنین با بیان اینکه در 2 ماهه اخیر حدود 54 فضای آموزشی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است اظهار داشت: بی‌شک اگر کمک و همیاری خیرین نبود ما اکنون شاهد 3 شیفته شدن مدارس در شهرستان‌های استان تهران بودیم.

وی افزود: در سال جاری افزایش جمعیت دانش‌آموزی با رشد 7.5 درصدی سبب شده نیاز به 2100 کلاس جدید داشته باشیم لذا با تلاش و کوشش مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و پشتیبانی خیران کشور و اداره کل نوسازی موفق شدیم حدود 650 کلاس درس به فضاهای آموزشی اضافه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به مشکل تغییر کاربری اراضی در تهران و شهرستان ری تصریح کرد: با تلاش و کوشش و هم‌افزایی ادارات می‌توان این مشکلات را برطرف کرد لذا باید ارتباط شهرداری تهران با آموزش و پرورش تقویت شود زیرا که این ارتباط در شهر تهران و شهرستان ری به بُن‌بست خورده است.

فولادوند ادامه داد: تغییر کاربری امری قانونی است که در برنامه ششم نیز به آن تأکید شده است و در بودجه سال 97 ردیف ویژه‌ای دارد بنابراین ضروری است که شهرداری به ما اجازه دهد فضاهای مازاد و زمین‌های کوچک خود را طبق همان تفاهم‌نامه که توسط استاندار وقت امضا شده به فروش برسانیم تا کمبودهای فضاهای آموزشی خود را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه در استان تهران حدود 12 هزار کلاس نیاز به طرح بازسازی دارد گفت: از این مجموع 5 هزار کلاس در حوزه شهرستان‌های استان تهران است که در طول 5 سال باید بازسازی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه تغییر کاربری مقدمه بازسازی مدارس است افزود: هزینه احداث نزدیک به 3 هزار کلاس درس باید از طریق فروش فضاهای مازاد آموزش و پرورش صورت گیرد همچنان که پیش‌بینی شده 25 درصد هزینه‌های بازسازی مدارس باید از طریق تغییر کاربری تأمین منابع شود.

فولادوند ادامه داد: استان تهران از نظر تأمین فضای آموزشی به عنوان مشکل‌دارترین و محروم‌ترین استان شناخته شده و نیاز به توجه دارد زیرا که در طول 40 سال گذشته تمامی توجهات به استان‌های محروم بوده و پایتخت فراموش شده است و سال به سال به کلاس‌های تخریبی ما افزوده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید مانند سال‌های گذشته با اقدامی انقلابی اعتبارات ویژه‌ای برای تغییر این وضعیت در نظر گیرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما