شناسهٔ خبر: 28826469 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مشکلات رنگارنگ ورزشکاران جانباز و کم بینا در قائمشهر

استان مازندران بیش از پنج هزار و 471 ورزشکار جانباز و معلول دارد که از این تعداد 11 ورزشکار به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اعزام شدند و در رشته نابینایان و کم

صاحب‌خبر - استان مازندران بیش از پنج هزار و 471 ورزشکار جانباز و معلول دارد که از این تعداد 11 ورزشکار به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اعزام شدند و در رشته نابینایان و کم بینایان هم استان مازندران با دارا بودن 375 ورزشکار 2 نماینده را به این مسابقات اعزام کرد.
در شهرستان قائمشهر 2 نماینده از ورزشکاران جانباز و معلولین و یک نماینده از نابینایان و کم بینایان به مسابقات اعزام شدند که سهم این شهرستان 2 مدال طلا بود.
عضو تیم ملی والیبال نشسته از شهرستان قائمشهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: سومین سال متوالی است که با همراهی تیم ملی موفق می شویم تا به مدال خوش رنگ طلا دست پیدا کنیم.
مجید لشکری با بیان اینکه مهم ترین مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم نگاه مسئولین استانی به ورزشکاران پاراالمپیکی است، افزود: مسئولین استانی حمایتی که باید از مدال آوران پاراالمپیکی همانند المپیکی ها داشته باشند ندارند و این حمایت ها یکسان نیست.
وی از مسئولین استانی خواست تا نگاه ویژه ای به ورزشکاران پاراالمپیکی داشته باشند زیرا انها با شرایط سخت قهرمانی های پی در پی را کسب می کنند.
عضو تیم ملی والیبال نشسته در خصوص وضعیت استخدامی خود، گفت: طی سال گذشته بعد از بازی های المپیک ریو اعلام شده بود تا ورزشکاران پاراالمپیکی همانند ورزشکاران المپیکی در یکی از دستگاه های دولتی صاحب شغل شوند، اما به دلیل ابهامات به وجود آمده آینده شغلی پاراالمپیکی ها در سایه ای از ابهام قرار گرفته است.
لشکری افزود: متاسفانه وضعیت استخدامی من در حد حرف باقی مانده و تاکنون به سرانجامی نرسیده است.
ملی‌پوش مازندرانی پرتاب دیسک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: تاکنون از جایی حمایت مالی نشده ام، نیاز به حمایت مسئولین دارم تا با توجه به شرایط سخت اقتصادی بتوانم در جایی مشغول به کار شوم.
شهرام حسن پور افزود: اگر حمایت ها صورت بگیرد دیگر دغدغه ای برای مشکلات مالی ندارم و با امیدوار شدن به زندگی به راحتی می توانم در مسابقات آتی مدال های خوش رنگی را کسب کنم.
این ملی پوش دوومیدانی با گله مندی از رئیس معلولین و دوومیدانی کشور، گفت: قبل از اعزام به مسابقات هیچ گونه اردو تیم ملی برایمان برگزار نشد و تمام تمرینات به صورت شخصی در شهرم انجام شد.
حسن پور با بیان اینکه دعوت به اردو تیم ملی می توانست شرایط را برای ما مهیا کند، افزود: اما برگزار نشدن اردوی تیم ملی باعث شد تا بنده به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این مسابقات متضرر شوم و نتوانم مدالی را کسب کنم.
حسن پور از سال 79 کشتی را آغاز کرد و در سال 83 به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه پا کشتی را کنار گذاشت اما بعد از سال ها دوری از ورزش برای بار دیگر و در سال 93 ورزش را با پرتاب وزنه آغاز کرده است.
وی در مسابقات پارااسیایی پرتاب وزنه از مسابقات حذف و در پرتاب دیسک به مقام پنجمی قناعت کرد.
** مسئولان بعد از مراسم استقبال، ورزشکاران را فراموش نکنند
عضو تیم ملی نابینایان و کم بینایان در رشته جودو وزن منهای 100 کیلوگرم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: درست است که هم اکنون شاهد حضور مسئولان هستیم، اما بعد از مراسم استقبال امیدواریم ما را فراموش نکنند.
احسان موسی نژاد در خصوص وضعیت استخدامی خود گفت: باید 2 ماه به انتظار نشست تا وضعیت ما مشخص شود و تا ان زمان نمی توان چیزی گفت اما از مسئولین می خواهم وضعیت معیشتی نابینایان را حل کنند.
دارنده مدال طلا در مسابقات پارااسیایی جاکارتا با بیان اینکه بسیار خوشحالم که مدال طلا را کسب کردم، افزود: تمام تلاشم را به کار می گیرم تا با کسب ورودی بتوانم سهمیه المپیک را نیز بدست آورم.
** به دنبال برطرف شدن مشکل استخدام مدال آوران هستیم
رئیس هیات معلولین و جانبازان استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت استخدامی مدال اوران، گفت: نقص در قانون استخدام پاراالمپیکی ها بوده که بچه های آنان می توانند جذب دستگاه های دولتی شوند.
نقی مهدوی با بیان اینکه درک می کنیم که بیکاری برای مدال اوران ما سخت است، افزود: با برطرف شدن این مشکل به دنبال دستیابی به نتیجه مطلوب برای مدال اورانمان هستیم.
وی در خصوص نگاه مسئولین به المپیکی ها و پاراالمپیکی ها، گفت: امسال استاندار مازندران به تمامی ورزشکاران نگاه ویژه ای داشته تا عدالت در بین ورزشکاران رعایت شود.
رئیس هیات معلولین و جانبازان استان مازندران در خصوص شهرام حسن پور گفت: تا جایی که بتوانیم امکانات را برای ایشان مهیا می کنیم تا جبران زحمات ایشان شود.
دبیر اجرایی هیات نابینایان و کم بینایان استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص حمایت از ورزشکاران، گفت: تاجایی که توان مالی به ما اجازه دهد ورزشکاران را حمایت می کنیم، حتی به دنبال اسپانسر برای ورزشکاران هستیم.
سعید ناهیدی، افزود: درک می کنیم که ورزشکاران در شرایط سخت مدال اوری می کنند، امیدواریم دستگاه هایی مثل شهرداری ها ، شورا و فرمانداری ها به حمایت ورزشکاران بیایند.
مراسم استقبال از مدال اوران قائمشهری مسابقات پارااسیایی جاکارتا روز سه شنبه با حضور ورزش دوستان، مسئولین استانی و شهرستانی در سالن تختی قائمشهر برگزار شد.
در این مسابقات مجید لشکری عضو تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با همراهی تیم ملی و غلبه بر چین قهرمان رقابتهای 2018 جاکارتا اندونزی شد.
احسان موسی نژاد جودوکار نابینای وزن منهای 100 کیلوگرم ایران برابر حریف عنوان دار کره ای پیروز و دومین مدال طلا را از آن خود کرد .
شهرام حسن پور هم به دلیل حذف رشته اصلی خود ، در رشته پرتاب دیسک به رقابت پرداخت که در این مسابقه به مقام پنجم دست یافت.
7334/1899
انتهای پیام

نظر شما