شناسهٔ خبر: 28826404 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پس از مخالفت اینفانتینو؛

رئال با برگزاری بازی در آمریکا رسما" مخالفت کرد

باشگاه رئال مادرید به صورت رسمی مخالفت خود را با تصمیم لالیگا برای برگزاری بازی خیرونا مقابل بارسلونا در خاک آمریکا اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه نوشت: مطابق اظهارات یکی از سخنگوهای فدراسیون فوتبال اسپانیا، نامه مذکور به دست این نهاد رسیده است.

به موجب قرارداد 15 ساله منعقد شده مابین سازمان لیگ اسپانیا با شرکت آمریکایی «امریکن رلونت»، هر ساله یکی از بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار می‌شود. خیرونا نخستین تیمی است که به اصطلاح میزبان این بازی و آغازکننده این قرارداد جنجال‌برانگیز لقب گرفته است.

در این نامه که به امضای «خوزه آنخل سانچز»مدیر اجرایی رئال رسیده، آمده است: پیش از هر چیز باید اعلام کنیم که رئال مادرید به هیچ عنوان از تصمیم لالیگا برای برگزاری این بازی مطلع نبوده و یا از قصد این نهاد برای این منظور آگاهی نداشته است؛ علاوه بر این، در خصوص تصمیم مذکور هیچ گونه نظرخواهی از ما صورت نگرفته است.

در ادامه نامه آمده است: بنابراین، بدیهی است که مقامات لالیگا موافقت ما را به دست نیاورده اند؛ این در حالی است که برگزاری این بازی، تاثیری مستقیم بر رقابتی خواهد گذاشت که ما به عنوان شرکت کننده در آن حضور داریم.

لازم به یادآوری است «جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) نیز پیش از این، ضمن مخالفت با تصمیم لالیگا برای برگزاری یک بازی در کشور آمریکا به ازای هر فصل، اظهار داشت: قانون کلی این است که بازی خانگی در خانه برگزار شود نه در کشوری خارجی.

مطابق برنامه قرار است دیدار خیرونا-بارسا 27 ژانویه در ورزشگاه «هارد راک» شهر فلوریدا برگزار شود و مقامات لالیگا متعهد شده اند در صورت دریافت چراغ سبز از نهادهای مربوطه، برای سفر هوایی هواداران به آمریکا تخفیفات ویژه ای را فراهم کنند.

نظر شما