شناسهٔ خبر: 28826389 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

راهپیمایی اربعین جلوه ای از مقاومت مسلمانان دربرابر استکبار جهانی است

تولیت آستان قدس رضوی راهپیمایی اربعین را جلوه ای مهم از مقاومت مسلمانان علیه استکبار جهانی دانست و گفت: پیام مهم حضور خیل عظیم مردم در این راهپیمایی، نبرد با استکبار جهانی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب در مشهد، مراسم آیین بدرقه خادمان و دست اندرکاران اربعین حسینی عصر امروز با حضور تنی چند از مسؤولان استان و شهرستان در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در سخنرانی این مراسم با بیان اینکه راهپیمایی اربعین موجب یاس و ناامیدی دشمنان انقلاب و مستکبرین خواهد شد، گفت: اربعین نمادی است برای اینکه عاشورا گم نشود. هیچ کدام از دیگر امامان معصوم(ع) بعد از شهادت شان اربعین ندارند و اربعین خاص عاشورای امام حسین(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت تجلی یافتن آثار زیارت اربعین و حرم ابی عبدالله(ع) در تمامی لایه های زندگی افزود: امام حسن عسکری(ع) این نکته را نشانه ایمان به خدا و معرفت و دلدادگی به امام حسین(ع) دانسته اند. اربعین نماد نفوذ یافتن پیام حضرت ابی عبدالله(ع) در تمامی عرصه های زندگی است، همانگونه که بهترین زمان های زندگی اوقاتی است که با امام حسین(ع) پیوند بخورد.

وی راهپیمایی اربعین را جلوه ای مهم از مقاومت متحد علیه استکبار جهانی دانست و خاطر نشان کرد: پیام مهم حضور خیل عظیم مردم در این راهپیمایی، نبرد با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی و تقارن آن با عظمت یافتن راهپیمایی اربعین افزود: ملت ایران چهل سال است که با یاد و نام امام حسین(ع) و کربلا در برابر استکبار جهانی مقاومت می کند. مردم و جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم حضرت زینب(س) از همه هستی خود برای برپایی ارزش ها و حاکمیت دینی گذشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت حماسه اربعین افزود: حضور در این حماسه بزرگ تنها به معنی تجلیل از عاشورائیان نیست، بلکه به معنی آمادگی برای حماسه ای دیگر است که آن حماسه ظهور منجی بشریت و حضرت صاحب الزمان(عج) است.

وی راهپیمایی اربعین را حاصل حق طلبی ملت ها دانست و خاطر نشان کرد: این مناسک عملا یک حج است، چرا که در زائران ایجاد نورانیت، بصیرت و معنویت می کند. قدرتی که این اجتماع ایجاد کرده موجب ترس دشمنان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: پیوند عظیم میان ملت ها در اربعین به ویژه ملت ایران و عراق، سبب شده است که دشمن به وحشت بیفتد و آن را مورد حمله قرار دهد. این پیوند همان پیوندی است که این دو ملت توانستند با آن داعش و القاعده را به زباله دان تاریخ بیفکنند.

تولیت آستان قدس رضوی رمز این پیوند را عشق به حضرت ابی عبدالله(ع) معرفی کرد و افزود: شعار «حب الحسین یجمعنا» به درستی رمز این پیوند را فریاد می زند. نمی توان با ایجاد حساسیت در میان ملت ایران و عراق این عشق را از بین برد و دشمنان قطعا عکس نتیجه دلخواه شان را خواهند دید. کما اینکه تعداد شرکت کنندگان در سال جاری بنا بر اعلام مسؤولان بیشتر از سال پیش شده است.

نظر شما