شناسهٔ خبر: 28826147 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خط قرمز اربعین امسال نداشتن ویزا و پاسپورت است

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: خط قرمز اربعین امسال نداشتن ویزا و پاسپورت است و امیدواریم زائرین همه جوانب امنیتی را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،محسن امیدی،‌( امروز چهارشنبه۲۵مهر) در نشست خبری کمیته فرهنگی ستاد اربعین که درسالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، گفت:‌  اربعین یک مراسم عبادی سیاسی و از اجتماعات بزرگ بشری است که مسئولان تا آنجا که می توانند تسهیلات لازم را برای زائرین فراهم کنند.

 

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی با بیان اینکه اربعین به یک گفتمان بشری تبدیل شده افزود: امید است مردم استان مرکزی با استقبال و پذیرایی خوب از زائران و بدوم در نظر گرفتن رنگ، چهره،‌نژاد و قوم سبب شوند زائران یک خاطره بیادماندنی را داشته باشند.

 

وی به  مردمی اداره شدن اربعین حسینی مانند مراسم تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: کنسولگری ایران و عراق برای اولین بار در اراک راه اندازی شده و تاکنون برای ۱۷ هزار و ۲۰۲ نفر زائر از استان مرکزی و استان های همجوار  از این کنسولگری ویزا صادر شده است.

 

امیدی اظهار کرد:‌ کمیته های ۱۲ گانه فرهنگی آموزشی، اطلاع رسانی و مستند سازی،‌ اسکان و تغذیه، بهداشت و درمان، امدادونجات، اطلاعاتی،‌حمل و نقل و سوخت،‌امنیتی و انتظامی،‌ خدمات شهری، بانوان و جوانان،‌ زیرساخت و کمیته اعزام از ماهها پیش برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین راه اندازی شده است.

 

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام صفرقربانپور گفت: ارتقای فرهنگ دینی و فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدف پیاده وری اربعین حسینی است و در کمیته فرهنگی آموزشی همت کار بر این است که رویکرد فرهنگی افزاییش پیدا کند.

 

دبیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به پرهیز از جریانات جناحی وسیاسی و هر گونه تبلیغ در مسیر تاکید کرد و افزود:‌ نباید حرکتی از سوی زائران ایرانی سربزند که سبب اعتشاش بین مردم عراق و کربلا شود  به سنتهای محلی منطقه ای توجه شود؛‌اصل ولایت پذیری یک هدف بلند مدت است که برپایه پیروی از ولایت اهل بیت شکل گرفته است لذا همه زائران باید دراین راستا سبب برگزاری مراسمی باشکوه در اربعین ۱۳۹۷ باشند.

 

وی ادامه داد:‌ عبارت« الحسین یجمعنا» روی پرچم های قرمز رنگ بدون رنگ مشکی شعار اربعین امسال است که این مهم تصمیم دولت ایران وعراق برای اتحاد و انسجام بیشتر و برائت از استکبار جهانی درایجاد داعش است؛‌قرمز رنگ خون به ناحق ریخته شده امام حسین(ع) است.

 

نظر شما