شناسهٔ خبر: 28826001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نه یک انتخاب بلکه یک الزام است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نه یک انتخاب بلکه یک الزام است و ما راهی جز این نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۱۰ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

محمد رضا مخبر دزفولی گفت: خوشبختانه همه ارکان نظام بر موضوع مقاومت در برابر تهدیدات خارجی متفق القول هستند.

وی افزود: همه وظیفه داریم این جریان را کمک و یاری کنیم. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در زمینه رفع نیازهای جامعه در زندگی روزمره، فناوری هایی مانند نانو می توانند تأثیرگذار باشند.

وی گفت: عدم حمایت و خرید محصولات توسط شرکت های داخلی یک معضل است و این معضل- هرچند به کندی- در حال رفع است.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان رئیس مرکز آمار، افزود: همانگونه که اشاره شد آمار یکی از لوازم برنامه ریزی است و باید بدانیم مصرف کننده آمار کیست و به چه کاری می آید.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقامات ارشد اجرایی کشور، دانشگاه باید بیش از پیش وارد حوزه تحولات علم و فناوری کشور شود. رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نه یک انتخاب بلکه یک الزام است و ما راهی جز این نداریم.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه آماده هرگونه کمک و مساعدت است چون این مهم، مطالبه کل نظام است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در کنار همه بخش‌های دولتی، بخش خصوصی فعال در حوزه اقتصاد باید با ابزارهای مشوق به همکاری جلب شوند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما