شناسهٔ خبر: 28825812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توصیه‌های بهداشتی و پزشکی به زائران پیاده اربعین

زائران علاوه بر رعایت مسایل بهداشتی باید آمادگی جسمی برای پیاده روی اربعین را کسب کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: زائران برای اینکه دچار گرفتگی عضلات و خستگی نشوند از یک تا دو هفته قبل از سفر اربعین باید روزانه حدود دو ساعت پیاده روی کنند تا آمادگی لازم در آن‌ها به وجود آید.
اکبر اجرایی با بیان اینکه پیاده روی اربعین حداقل سه روز و در مسیری بیش از ۸۰ کیلومتر صورت می‌گیرد، افزود: بر این اساس هر فرد به طور متوسط باید روزی ۲۵ تا ۲۶ کیلومتر پیاده روی کند و چنانچه آمادگی لازم را نداشته باشد، دچار مشکل می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان ابتلا به بیماری‌های فصل سرما از جمله انواع حساسیت، سرفه و سرماخوردگی وجود دارد، اظهارداشت: کسانی که بیشتر از همه در معرض سرماخوردگی هستند، یعنی در سال چندین بار سرما می‌خورند باید برای پیشگیری از آنفلوانزا ۱۰ روز پیش از حرکت، واکسن بزنند.
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بدن پادتن آنفلوانزا را دو هفته در بدن می‌سازد و تزریق دیرتر از این مدت زمان، هیچ تاثیری بر پیشگیری از بیماری در عراق ندارد.
اجرایی اظهار داشت: زائران باید در طول مسیر در مکان‌های گرم استراحت کنند و از استراحت و خواب در محیط‌های باز و بر روی سنگفرش بپرهیزند، زیرا بر اثر سرما دچار کوفتگی و سرماخوردگی خواهند شد.
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: افراد باید دارو‌های مورد نیاز شامل قرص مسکن، سرماخوردگی، قرص‌های ضد سرفه و ضد حساسیت به همراه داشته باشند؛ همچنین افرادی که دچار بیماری‌های خاص هستند باید داروی خود را از قبل تهیه کنند.
اجرایی افزود: با این که در مسیر گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی حضور دارند؛ اما به دلیل وجود محدودیت‌ها ممکن است از لحاظ تامین دارو دچار مشکل شوند و نتوانند به راحتی داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.
وی با بیان اینکه مردم باید توصیه‌های یادشده را جدی بگیرند، اظهار داشت: در بازگشت زائران قرنطینه‌هایی صورت می‌گیرد و حتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های مختلف برای این امر اقداماتی را انجام می‌دهند.

نظر شما