شناسهٔ خبر: 28824719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یزد| توجه به تاریخ در جهت کسب تجربه برای طلاب بسیار لازم است

R41376/P1357/S6,76/CT11

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه توجه به تاریخ در جهت کسب تجربه برای طلاب بسیار لازم است گفت: امروزه انتظارات از طلاب حوزه‌های علمیه بسیار زیاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور ظهر امروز در همایش رهروان زینبی که با حضور 700 نفر از طلاب 22 مدرسه علمیه استان یزد با بیان اینکه اگر در زوایای تاریخ خوب بنگرید بزرگ می‌شویم اظهار داشت: این نگاه می‌تواند تجربیات هزاران ساله را به انسان دهد و در بسیاری از مسائل به‌کار ببندند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: اگر کسی عبرت‌های تاریخ را به خوبی بفهمد می‌تواند خود را در شبهات به خوبی حفظ کند.

وی اضافه کرد: پیدا کردن عناصر به مقصد نرسیدن برنامه‌ها، عناصر آفت‌زا و آسیب‌زا که به رمق اندیشه، رهبر خوب، افکار بلند، عناصر برجسته، پشتوانه‌ای مانند قرآن کریم و اهل بیت (ع) سبب خارج شدن فرد از مسیر اصلی و حقیقی خود می‌شود یکی از عوامل مطالعه تاریخ است.

بهجت‌پور یکی از منابع بسیار خوب و ارزشمند برای انسان‌ها را قرآن کریم دانست و ادامه داد: عبرت‌آموزی یکی از مسائلی است که در قرآن کریم موج می‌زند و از داستان زندگی حضرت آدم آغاز می‌کند و طول تاریخ اسلام را به نوعی تا زمان پیامبر اکرم(ص) شرح می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ادامه با اشاره به اینکه امروزه از طلاب حوزه‌های علمیه انتظارت بسیاری می‌رود گفت: وظیفه ما در مرکز مدیریت خدمت به طلاب است و اینکه آنچه را که شما تشخیص داده‌اید همراهی کنیم تا به اهداف والای خود برسید.

وی تصریح کرد: سرنوشت حوزه علمیه به عنوان یک خانواده بزرگ را مسئولان و طلاب حوزه‌های علمیه با هم تعیین می‌کنند ولی سرنوشت هر یک از طلاب دست خودشان است.

بهجت‌پور با بیان اینکه بعضی‌ها تصور می‌کنند که حوزه علمیه خواهران ساخته شده است که برای مردان همسران خوب، برای فرزندان مادر خوب و برای مادران فرزند خوب تربیت کنیم که این مسئله یک سقف بسیار پایین برای حوزه‌ها است گفت: حوزه علمیه تنها برای این فعالیت‌ها نیست بلکه در قرآن کریم وقتی برای بانوان نقش‌های تاریخی و اجتماعی بسیار مهم تعریف کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در پایان تصریح کرد: ما باید بسیار مراقبت باشیم که نه به حاشیه برویم و نه خود را گم کنیم بلکه باید نسبت به این انقلاب که با ایثارگری‌های بسیار به دست آمده توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما