شناسهٔ خبر: 28824702 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله سیدان: ارزش نعمت "هدایت" از همه چیز بالاتر است

R41451/P1361/S6,50/CT11

استاد حوزه با بیان اینکه خدا برای هدایت مردم پیامبران را فرستاده و معجزات فراوانی از گذشته توسط پیامبران و اولیای الهی به جهانیان عرضه شده است،گفت: ارزش نعمت "هدایت" از همه چیز بالاتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید جعفر سیدان در دیدار جمعی از مستبصرین استان البرز با وی که به همت موسسه بیداری در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: آن گوهری که از همه برای انسان گرانبهاتر است فهمیدن راه صحیح است.

وی افزود: انسان اگر فهمید و شناخت که راه و اعتقادات صحیح چیست بهترین گوهر برای انسان است و آن وقت اگر ثروت داشته باشد و بی پول هم باشد شهرت هم داشته باشد یا گمنام باشد در مسیر صحیح حرکت می‌کند.

آیت‌الله سیدان با بیان اینکه اگر انسان کمی شناخت داشته باشد به خوبی می‌فهمد که مهمترین گوهر مسئله شناخت صحیح در اعتقادات است که معمولا به نام هدایت راه را شناختن است، ادامه داد: شناخت صحیح از چاه به راه افتادن است، اگر انسان به واسطه شناخت هدایت شد و قدرت و ثروت پیدا کند، قدرت و ثروتش در مسیر کار صحیح به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر هدایت و شناخت نباشد در حقیقت انسان حیوانی خطرناک‌تر از همه حیوانات است، بیان کرد: چون حیوانات خطرشان نسبت به این انسان کمتر است.

این استاد حوزه  با بیان اینکه گوهر ارزنده‌ای که قدرت را به جا استفاده می‌کند، ارزشمند است،گفت: در دین مبین اسلام اگر هرکس علم صحیح را فراگیرد و به آن عمل کند و موفق شود به دیگران هم بیاموزد چنین کسی در ملکوت آسمانها جایگاه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همه ما و شما که متوجه شدید که حق چیست و هدایت کجاست, باید با سختی‌ها و مشکلات بسازید و تحمل کنید تا گوهر نفیس را که به دست آوردید شما را به سعادت برساند.

وی با بیان اینکه نظم و نظام  موجود جهان  نشان می‌دهد که دست دانایی و توانایی در کار است، عنوان کرد:  در این  نظام هستی همه چیز ما را به سوی خدا دعوت می‌کند و موجودات هدف‌دار بدون آگاهی و قدرت خلق نشده‌اند.

آیت‌الله سیدان با بیان اینکه علم و قدرت در خلق این عالم مشاهده می‌شود،گفت: عقل ما بخشی از وجود این عالم را درک می‌کند و اینکه این عالم چه بوده است را درک نمی‌کند و بعد از این عالم چه چیزی خواهد شد را نیز درک نمی‌کند.

این استاد حوزه با بیان اینکه خدا برای هدایت مردم پیامبران را فرستاده و معجزات فراوانی از گذشته توسط پیامبران، انبیا و اولیای الهی به جهانیان عرضه شده است،گفت: یک معجزه زنده به این جهان عرضه شده که این معجزه بزرگ قرآن است و اعلام شده که تمام کسانی که  قرآن را قبول ندارید جمع شده و با هم کمک کنید تا می‌توانید از همه استفاده کنید و به قدر یک سوره کوتاه قرآن بیاورید.

وی با بیان اینکه این افراد و دشمنان با همه امکانات خود نتوانستند یک سوره کوچک بیاورند، عنوان کرد: این معجزه زنده اسلام است چون آنها با همه امکانات قادر به آوردن یک سوره کوچک هم نبودند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) برای ادامه راه خود از طرف خدا مامور شده که 12 نفر را به عنوان امام معرفی کند،گفت: پیغمبر اکرم جانشینان خود را یک به یک اعلام کرده و سندهای معتبری در این زمینه وجود دارد و در نتیجه متوجه می‌شویم که راه، راه درستی است که با این استدلال‌ها همراه بوده و روشن است.

آیت‌الله سیدان با بیان اینکه در ارتباط با امام زمان(عج) خود پیامبر اسلام و همه امامان قبل از ایشان به غیبت طولانی وی اشاره می‌کنند، عنوان کرد: عمر طولانی و غیبت طولانی نشانه‌های ایشان است که بعد از ظهور جهان پر از عدل و داد می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله هدایت از هر نعمتی بالاتر است،گفت: ارزش نعمت هدایت از همه چیز بالاتر است.

انتهای پیام/ن

نظر شما