شناسهٔ خبر: 28824378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سالانه بيش از 11 ميليون شاخه گل بريده در دماوند برداشت مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – رئيس جهاد کشاورزي شهرستان دماوند از فعاليت 20 واحد توليد و پرورش گل‌هاي زينتي در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: سالانه بيش از 11 ميليون شاخه گل بريده در شهرستان دماوند برداشت مي‌شود.

هادي طهراني پور روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهارداشت: شهرستان دماوند از لحاظ اقليمي و شرايط آب و هوايي، موقعيت مناسبي براي پرورش گل هاي زينتي دارد و هم اکنون اغلب واحدهاي پرورش گل شهرستان به صورت واحدهاي سنتي فعاليت دارند.
رئيس اداره جهاد کشاورزي دماوند ادامه داد: در شهرستان دماوند سالانه حدود 11 ميليون شاخه گل بريده توليد و برداشت مي شود که شامل آنتاريوم، ليليوم، رز و گلايل است که قابليت پرورش را دارند و در سطح استان تهران توزيع مي شود.
وي تاکيد کرد: تابش نور زياد در شهرستان سبب تمايز گل دماوند نسبت به گل ديگر شهرستان هاي استان تهران شده و همچنين کيفيت گل را افزايش داده که در استان تهران به لحاظ کمي و کيفي شاخص است.
اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: در نظر داريم شرايط کشت را از محيط هاي باز به محيط هاي بسته انتقال دهيم که هم ميزان مصرف آب کشاورزي به اندازه قابل توجهي کاهش پيدا مي کند و هم ميزان توليد افزايش مي يابد و در هزينه هاي توليد صرفه جويي مي شود.
رئيس اداره جهاد کشاورزي شهرستان دماوند با اشاره به افزايش واحدهاي توليدي گل هاي زينتي در سطح شهرستان، تصريح کرد: با تلاش هاي صورت گرفته طي دو سال اخير 10 هکتار به سطح واحد هاي پرورش گل شهرستان اضافه شده و اميدواريم بتوانيم در سال جاري اين رقم را 50 درصد افزايش دهيم.
طهراني پور با تاکيد بر حمايت اين نهاد از کشاورزان به منظور راه اندازي واحدهاي پرورش گل عنوان کرد: به دنبال اين هستيم تا امکانات خوب و تسهيلات 6 درصدي براي کشاورزاني که قصد تبديل زمين هاي زراعي به گلخانه را دارند، فراهم کنيم و مجوزها در اسرع وقت صادر شود.
وي در خصوص توليد صيفي جات در دماوند نيز بيان کرد: شهرستان دماوند در توليد محصولات زراعتي همچون صيفي جات در گلخانه‌ها فعال نيست و اغلب در محيط‌هاي باز برداشت مي‌شوند و حتي برخي از مراکز توليد صيفي جات در محيط هاي بسته به توليد توت فرنگي و گل هاي شاخه بريده تغيير يافته است.
تهرام/7246//1348
انتهاي پيام /*

نظر شما