شناسهٔ خبر: 28823626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سوگواره علمدار کربلا چاوشی خوش سوار برای کاروان شعر و شعور

وزیر ارشاد در پیامی به سوگواره ملی «علمدار کربلا» به میزبانی استان ایلام، گفت: سوگواره فاخر و نوپای علمدار کربلا، چاوشی خوش سوار برای کاروان شعر و شعور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوگواره ملی علمدار کربلا که توسط عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم‏الله الرحمن الرحیم

 

پیوند هنرهای اصیل انسانی با معارف مذهبی و اسلامی، ودیعه‏ای است الهی در ناپیدای انسان‏ها در این میان «شعر» همواره، هنر ملی ایرانیان برای ابراز اندیشه‏ها و عواطف پاک انسانی و الهی مردم این سرزمین بوده است در همه زمان‏ها میراث عظیم تمدن ایرانی – اسلامی با شعر شناخته می‏شود.

 

 آموزه ‏های حماسه و حکمت، دانش و فلسفه، قرآن و عرفان، آداب و ادب، در بستر شعر و ادبیات و با جوشش غلیان قلم در لحظه ‏های قدسی شاعران به تعالی رسیده است.

«شعر» بیش و پیش از همه هنرها، حماسه حسینی (ع) و رثای شایسته عاشوراییان را در حیاتی ‏ترین بزنگاه‏های دینی، اجتماعی و سیاسی، ترجمان بوده است. ملت سرافراز ایران، شعور ناب و آرمان‏ های حماسه کربلا را که نمودی از آن در انقلاب شکوهمند اسلامی متجلی گشت، در شعر شاعران، بهتر از هر هنر دیگری یافته ‏اند.

 

سوگواره فاخر و نوپای علمدار کربلا، چاوشی خوش سوار برای کاروان شعر و شعور است، اکنون‌که کاروان این جشنواره به منزلگاه پنجم رسیده است، امید است با جوشش شاعران و کوشش مدیران فرهنگی، سپهر ادبیات عاشورایی از مطلع زرین حسینی پرفروغ‏تر شود.

 

سرآغاز این رویداد فرهنگی در شهر خادمان سیدالشهدا (ع) و دروازه عتبات عالیات – ایلام قهرمان – که داغ سروهای جوانش در روزگاران دفاع مقدس، همچنان در سینه مادران شعله می‌گیرد، بشارت‌دهنده فردایی روشن در سایه سیادت حسینی است.

 

سید عباس صالحی

نظر شما