شناسهٔ خبر: 28822935 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

از پرس تی وی ؛

سقوط آخرین کشتی هوایی و تولد هواپیما

برنامه این هفته «عکس های تکان دهنده» (Pictures that shake the world) از پرس تی وی به بررسی عکسی از آخرین کشتی هوایی در فرودگاه جی.بی.ام.دی.ال منچستر می پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به نقد و بررسی عکس ثبت شده توسط موری بکر، عکاس آسوشیتد پرس، از سانحه سقوط کشتی هوایی هیندنبورگ در 6 می 1937 خواهد پرداخت.

این کشتی هوایی که از فرانکفورت عازم نیوجرسی بوده است به دلیل شرایط نامساعد جوی در منچستر توقف کرده و پس از آنکه اقدام به ادامه مسیر می کند در اثر برخورد با یک دکل آتش می گیرد و در اثر این آتش سوزی 97 نفر از سرنشینان آن و 35 نفر روی زمین (به علت سقوط کشتی) در آتش می سوزند.

بکر لحظه به لحظه از بین رفتن کشتی هوایی را ثبت کرد و توانست با استفاده از المان‌های انسانی موجود در تصویر حجم وسیع حادثه را نمایش دهد.

این برنامه در ادامه به تاثیر عکس موری بکر از سقوط آخرین کشتی هوایی بر سیاست ها و تصمیم گیری های آینده صنعت هوایی اشاره کرده و تشریح می کند که پس از این عکس، سوخت هواپیماها از شکل هیدروژنی به سوخت‌های فسیلی- نفتی تغییر کرده و اختراع برادران رایت که هواپیماهای موتوردار بود به شکل جدی‌تری مورد استفاده قرار گرفتند.

عکس سانحه هیندنبورگ در نهایت منجر به منسوخ شدن استفاده کشتی هوایی و جایگزینی هواپیماهای امروزی به جای آنها شد به طوری که حدود دو سال بعد از واقعه هیندنبورگ اولین جتِ امروزی در آلمان مورد آزمایش قرار گرفت.

برنامه «عکس های تکان دهنده» پنجشنبه 26 مهر ماه ساعت 10:00 از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 17:20 ، شنبه 07:00 و یکشنبه 14:00 پخش می شود.

نظر شما