شناسهٔ خبر: 28822466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد خبر داد:

ادامه طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی در استان یزد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد از ادامه اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی در دشت‌های استان یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدمهدی جوادیان‌زاده" در نشست با کشاورزان شهرستان بافق اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای یزد در کنار شما کشاورزان است و منافع ملی را در نظر می‌گیریم، چرا که باید آب برای نسل امروز و فردا حفظ شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت: شرایط دشت بافق، کویر دره انجیر و دشت کوهبنان که بخشی از آن در شهرستان بافق قرارگرفته وضعیت مناسبی ندارد، بخصوص در دشت بافق شرایط بسیار بحرانی وجود دارد و دیگر جای تأمل نیست، چرا که حاصل این تأمل‌ها حفر 300 هزار حلقه چاه غیر مجاز و کاهش سطح آب زیرزمینی درهمه دشت‌های کشور است.
وی افزود: اکنون ما باید برای مردمی تصمیم‌گیری نمائیم که گذشتگان آنها هزاران سال در این شهرها زندگی کرده‌اند و با امکانات کم آن را حفظ نموده‌اند و نمی‌توان این تمدن چندین هزارساله را نادیده گرفت.
جوادیان زاده ادامه داد: وقتی آب‌های زیرزمینی به پایان برسد تنها کشاورزی از بین نمی‌رود، بلکه حیات مردم هم به خطر افتاده و دیگر جایی برای زندگی باقی نمی‌ماند.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: ما راضی به خشک شدن حتی یک درخت نیستیم، می‌دانیم که کشاورزی باعث رونق، تولید و اشتغال، طراوت و بهسازی محیط زیست می‌شود.
 وی اظهار داشت: باید کشاورزان و مسئولان با همفکری زمان خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی را اعلام نمایند و بر خلاف نظر برخی از افراد که معتقدند اجرای این طرح موجب از بین رفتن محصولاتشان شده است، جهاد کشاورزی اعلام کرده که خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی هیچ نقشی در کاهش یا از بین رفتن محصولات کشاورزی ندارد.
محمدمهدی جوادیان زاده تأکید کرد: اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی حرکت مثبتی است که با حمایت کشاورزان با موفقیت در سال‌های گذشته اجرا شد و اولین منفعت اجرای این طرح برای شخص کشاورزان است.
این مقام مسئول اعلام کرد: با اجرای این طرح در شهر مروست افت سطح آب زیرزمینی کاهش یافت و کیفیت آب در بعضی از مناطق شیرین شد.
 وی در پایان سخنانش در مورد زمان خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی اظهار داشت: باید با بررسی و کار کارشناسی به شکلی برنامه ریزی نمود تا ما به اهداف خود رسیده و هم کشاورزان ضرر و آسیب نبینند و منافع آنها حفظ شود و با اجرای این طرح، کشاورزان با تحویل حجمی آب آشنا شده و آمادگی لازم در آنها ایجاد می‌شود.

نظر شما