شناسهٔ خبر: 28821671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل خبر داد؛

ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل تا پایان سال جاری افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،فخرالدین هاشمی  در بازدید از روند اجرایی پروژه های عمرانی در فرودگاه اردبیل افزود: تلاش می کنیم این پروژه را برای افتتاح در سفر آتی رئیس جمهور به اردبیل آماده و به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۶ درصدی این پروژه یادآور شد: در صورت بروز مشکلات فنی احتمالی در روند اجرایی و عدم افتتاح در سفر رئیس جمهور، حتما این پروژه را در دهه فجر امسال افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی برای ساخت و تجهیز این ترمینال تصریح کرد: هم اکنون ۱۳ هزار مترمربع فضای مسافری در فرودگاه اردبیل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این فضای فرودگاهی باید در راستای توسعه اقتصادی و بویژه گردشگری استان استفاده شود، ادامه داد: فرودگاه اردبیل و نیز شهرستان پارس آباد به عنوان دو فرودگاه فعال کشور طی سال های اخیر با سرمایه گذاری مطلوب روند توسعه را در پیش گرفته اند.

هاشمی با اشاره به جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر از فرودگاه اردبیل طی پنج ماهه اول سال تصریح کرد: این تعداد مسافر با تحقق ۹۵۲ سورتی پرواز از فرودگاه مرکز استان جابه جا شده اند.

وی همچنین از جابه جایی بالغ بر ۶۵۳ هزار تن بار و کالا از طریق ناوگان هوایی طی پنج ماهه ال امسال خبر داد و یادآور شد: از این میزان ۳۲۰ هزار تن ورودی و ۳۳۳ هزار تن خروجی بوده است.

 

نظر شما