شناسهٔ خبر: 28821560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

انجام آزمایش های بی مورد در زنجان کاهش یافته است

به گزارش ایرنا، دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از وظایف اصلی این اداره کل نظارت های مستمر بر مراکز ارائه دهنده خدمت در

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از وظایف اصلی این اداره کل نظارت های مستمر بر مراکز ارائه دهنده خدمت در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان است.
وی اظهار داشت: بر این اساس با هدف جلوگیری از ارائه خدمات غیر ضروری، کارنامه هایی فصلی به مراکز طرف قرار داد ارسال می شود که برخی موارد بالاتر از استانداردها احصا و تذکرات لازم داده می شود.
ابراهیم خانی اضافه کرد: بررسی ها نشان می داد که این نوع آزمایش ها واقعی نبود و حتی برای چندمین بار فرد به این کار اقدام می کرد که با بررسی ها از میزان آن کاسته شد.
این مسئول خاطر نشان کرد: طی اقدامات و همکاری انجام گرفته با پزشکان استانی آزمایش های مربوط به سطح ویتامین دی در 6 ماهه اول امسال و در مقایسه با 6 ماهه نخست سال گذشته هشت درصد کاهش یافت.

** 55 درصد جمعیت زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
وی ادامه داد: یکی از اهداف بیمه سلامت احصا و رفع همپوشانی بود و طبق آمار گذشته اکنون این رقم کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: طی سال گذشته تعداد بیمه شدگان استان در حدود 621 هزار نفر بود که حدود 60 درصد را شامل می شد که این میزان کاهش یافته است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس همپوشانی های 60 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش با اخذ اطلاعات لازم از تامین اجتماعی و همکاری نیروهای مسلح کشوری رفع شد.
ابراهیم خانی افزود: هم اکنون 539 هزار جمعیت این استان در پنج صندوق کارمندی، سایر اقشار، روستاییان، بیمه همگانی سلامت و ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بیش از 50 درصد از جمعیعت کل کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این میزان در استان زنجان 55 درصد اعلام شده که یکی از مهمترین اهداف این سازمان مشتری مدار و تکریم ارباب رجوع است.
وی بیان کرد: بیش از 90 درصد مراکز درمانی شامل بیمارستانها،درمانگاههای مستقل و غیر مستقل دراستان طرف قرداد با اداره کل بیمه سلامت استان هستند.
وی بیان کرد: این اداره کل با 242 نفر از پزشکان عمومی ، متخصص و فوق تخصص طرف قرار داد است که بر این اساس طی سال گذشته از هر یک ثانیه 6 نفر با دفترچه بیمه سلامت از خدمات سرپایی و بستری در سطح کشور برخوردار شده اند.
این مسئول ادامه داد: سامانه 1666 در کشور به عنوان پل ارتباطی بین سازمان بیمه سلامت، ادارات کل و راه اندازی شده که عموم مردم می توانند هر گونه سوال، شکایت خود را مطرح و پاسخ های خود را دریافت کنند.
ابراهیم خانی اظهار داشت: بیمه سلامت استان زنجان پوشش 100 درصدی را برای بیماران خاص خود شامل ام اس، دیالیزی، پیوند کلیه و هموفیلی و تالاسمی ارائه می کند که در طول گذشته بیش از 10 میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شد که این میزان در کل کشور 11 هزار میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت در کل کشور 90 درصد هزینه های بستری را پوشش می دهد و در مورد هزینه های سرپایی این میزان 70 درصد است.
به گزارش ایرنا،هفته بیمه سلامت از 27 مهر تا سه آبان در کشور آغاز می شود که روزهای ای هفته با عنوانین بیمه سلامت، توانمند سازی و ترویج فرهنگ عمومی، بیمه سلامت سازمان الکنترونیک و هوشمند سازی، بیمه سلامت ، سطح بندی و نظام ارجاع، بیمه سلامت ، پوشش بیمه همگانی و حفاظت از بیمه شدگان، بیمه سلامت، حقوق شهروندی و مشتری مداری ، بیمه سلامت، تجمیع منابع خرد راهبردی و روز هفتم مشارکت های اجتماعی وشرکای کاری بیمه سلامت نامگذاری شده است.
9646/8068
انتهای پیام

نظر شما