شناسهٔ خبر: 28821554 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

3750 معتاد در خراسان جنوبی خدمات درمانی دریافت کردند

اعظم احمدی شادمهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یکهزار و 73 نفر در مراکز اقامتی میان مدت پذیرش و درمان شدند.وی بیان کرد: سایر

صاحب‌خبر - اعظم احمدی شادمهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یکهزار و 73 نفر در مراکز اقامتی میان مدت پذیرش و درمان شدند.
وی بیان کرد: سایر مراجعه کنندگان در مراکز خدماتی دیگر مانند 14 مرکز سرپایی، چهار مرکز کنترل کاهش آسیب و یک مرکز سرپناه به طور مشترک پذیرش شده اند.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: 6 ماه اول امسال 528 نفر از محل تبصره 2 ماده 16 در مراکز اقامتی میان مدت پذیرش و ساماندهی شدند و مبلغ 2 میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده شد.
وی همچنین از تخصیص چهار میلیارد و 725 میلیون و 400 هزار ریال در 6 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: این مبلغ در راستای خدمات درمان و کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص داده شده است.
احمدی شادمهری با اشاره به اجرای تفاهم نامه مشترک بین ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و بهزیستی استان بیان کرد: در راستای صیانت از استقلال بهبودیافتگان و آسیب دیدگان اعتیاد و به منظور برنامه ریزی برای توانمندسازی و حرفه آموزی گروه هدف مقرر شد در سال جاری 100 نفر از بهبود یافتگان تحت آموزش های فنی و حرفه ای بسته به علاقه و استعدادهای ذاتی و اکتسابی قرار گیرند.
وی به اجرای این برنامه برای 176 نفر از بهبودیافتگان با پاکی پایدار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اداره کل بهزیستی برای آموزش هر نفر مبلغی تا سقف 200 هزار تومان اختصاص داد و این افراد 10 ساعت مهارت زندگی و 26 ساعت مهارت های کسب و کار را فراگرفتند.
وی اظهار داشت: این افراد پس از گرفتن مدرک می توانند از تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از پرداخت 13 میلیارد و 916 میلیون ریال تسهیلات به 93 نفر خبر داد و گفت: پس از پرداخت تسهیلات، افراد 6 ماه رصد مستقیم می شوند تا از مبلغ دریافتی در زمینه مدرک فنی و حرفه ای، استفاده کنند در غیر این صورت فرد قسط های دیگر وام خود را دریافت نخواهد کرد.
9893*3028
انتهای پیام

نظر شما