شناسهٔ خبر: 28821543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ادامه دشمنی با مسلمانان/ تغییر نام اسلامی شهر تاریخی «الله آباد» در هند

دولت ملی گرای هندوستان در «اوتار پرادش» که ارتباط خوبی با مسلمانان در این کشور ندارد نام اسلامی شهر تاریخی «الله آباد» را تغییر داد و نام «پرایاگراج» را بر روی آن گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره» ، دولت ملی گرای هندوستان در «اوتار پرادش» که ارتباط خوبی با مسلمانان در این کشور ندارد نام اسلامی شهر تاریخی «الله آباد» را تغییر داد و نام  «پرایاگراج» را بر روی آن گذاشت.

 

بر اساس گزارش رسانه های محلی، مقامات پر جمعیت ترین ایالت هند تصمیم گرفتند تا به جای نام اسلامی شهر «الله آباد» یک نام «هندو» بر روی آن بگذارند.

 

یکی از مقامات بلندپایه از حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» به خبرنگاران در این باره گفت: «الله آباد»، شهری با بیش از یک میلیون جمعیت در شمال «اوتار پرادش» از این پس به نام  «پرایاگراج» شناخته می شود.

 

«سیدارت نات سینگ»، وزیر بهداشت «اوتار پرادش» در این باره گفت: تصمیم تغییر نام این شهر در نشست کابینه و به پیشنهاد رئیس ایالت اتخاذ شد.

 

این شهر که زادگاه اولین نخست وزیر هند «جواهرنعل نهرو» است و در 650 کیلومتری جنوب شرقی دهلی، پایتخت هند قرار دارد در قرن 16 میلادی از سوی حاکمان مسلمان به نام «الله آباد» نامگذاری شد.

 

مسلمانان حدود 19 درصد جمعیت 220 میلیونی «اوتار پرادش» را تشکیل می دهند. همچنین حدود 80 درصد از جمعیت یک میلیارد و 300 میلیونی هند را هندوها و 14 درصد آن را مسلمانان تشکیل می دهند اما نه هندوها و نه حاکمان هند ارتباط خوبی با مسلمانان ندارند.

 

در پی روی کار آمدن «نارندا مودی» نخست وزیر کنونی هند در سال 2014 میلادی رفتار با مسلمانان به مراتب بدتر از قبل شده است.

 

دولت مودی مرتب اخبار دروغین درباره مسلمانان منتشر می کند ،مسلمانان هند را هدف قرار داده و چهره آنها را خدشه دار می کند./

برچسب‌ها:

نظر شما