شناسهٔ خبر: 28821523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون استاندار اردبیل:

شفاف سازی باعث کاهش فساد در جامعه می شود

معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید حامی جریان حذف کاغذ و شفاف سازی است و شفاف سازی باعث کاهش و از بین رفتن فساد در جامعه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،بهمن حسین زاده در اولین همایش نظام اداری استان اردبیل که با همکاری نهاد ریاست جمهوری در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد اظهار کرد: زندگی سبزو طبیعت سبز با کاهش بروکراسی اداری و حذف کاغذ در سیستم اداری امکان پذبر می شود.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک یکی از اهداف دولت ها در جهان است افزود:دستگاه های اجرایی و دبیرخانه ها باید با تکیه بر فضای اینترنتی  و ایجاد زیر ساخت های لازم جهت الکترونیکی کردن سیستم اداری نهایت تلاش خود را انجام دهند.

حسین زاده با اشاره به اینکه در حوزعلم و فن آوریit انقلاب بزرگی اتفاق افتاده است گفت:طبق اصل سوم قانون اساسی خدمات اطلاع رسانی صحیح باید صورت گیرد و نباید در حوزه it ایستا بود بلکه می بایست پیوسته آنلاین و بروز حرکت کنیم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید نقشه راه را برای توسعه سیستم الکترونیکی ترسیم کرده و تمام زیرساخت ها مهیا شده است در واقع خدمات الکترونیکی دولت به دولت، دولت به مردم و مردم به دولت با بسترسازی مناسب و توسعه اتوماسیون اداری خیلی از مشکلات گذشته را برطرف کرده است.

معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استانداراردبیل پیشخوان های دولتی و پست بانک های روستایی را از جمله خدمات الکترونیکی دولت به ملت دانست و اظهار کرد:در ادارات دولتی میز خدمت راه اندازی شده است و درصدد هستیم میز خدمت الکترونیکی را در سیستم های اداری راه اندازی کنیم تا از تراکم مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی کاسته شود.

وی افزود: در حال حاضر خدمات دولت به دولت (G2G) بصورت مناسبی بین دستگاه های دولتی انجام می شود و زیرساخت های لازم نیز برای خدمات دولت به شهروندان (G2C)در استان انجام شده و دستگاه های اجرایی بایستی نسبت به تقلیل فرایندها و الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات ارایه شده به شهروندان اقدام نمایند و همچنین از ظرفیت های دفاتر پیشخوان دراین زمینه استفاده  کرده و نسبت به ارایه خدمات الکترونیکی در میزهای خدمت به شهروندان اقدام نمایند.

 

بهمن حسین زاده اهمیت نظام اداری در استان اردبیل را یاد آور شد و گفت: حذف کاغذ و دستگاه های مرتبط با کاغذ در ادارات، شفاف سازی، کاهش فساد اداری، تسریع در روند اجرای کارهای اداری، مسئولیت پذیری کارکنان و دریافت کد رهگیری توسط متقاضیان جزء اهداف اصلی این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداراردبیل افزود:در کارگروه های رفع موانع مشکلات احتمالی بررسی می شود و استان اردبیل آمادگی دارد پایلوت طرح های نظام اداری در کشور شود.

حسین زاده با بیان اینکه در عصراطلاعات و دانایی هستیم گفت:در بحث اقتصادی نیز می توان با ایجاد اپلیکیشن های حرفه ای محصولات کشاورزی و تولیدی خود را در اقصی نقاط کشور بدون واسطه به فر.ش رساند.

در این همایش مدیرکل دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری، مدیرکل اداری و مالی استانداری اردبیل و دوتن از اساتید برجسته استان به تشریح این رویداد الکترونیکی پرداختند.

 

نظر شما