شناسهٔ خبر: 28821489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سخنگوی امورخارجه حزب مرکل:

ممکن است اروپا نیاز به تغییر سیاست‌هایش در قبال عربستان سعودی داشته باشد

یکی از اعضای ارشد حزب صدراعظم آلمان گفته است بعد از مسئله ناپدید شدن خبرنگار عربستانی در کنسولگری ریاض در ترکیه، اروپا سیاست‌هایش در قبال عربستان سعودی را اصلاح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یورگن هارت» سخنگوی امور خارجه حزب محافظه‌کار صدراعظم آلمان گفته است ممکن است لازم باشد اروپا سیاست خود در قبال عربستان سعودی را به دلیل مسئله «جمال خاشقچی» تغییر دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بعد از ناپدید شدن خبرنگار عربستانی منتقد حکومت که با ورود به کنسولگری ریاض در ترکیه ناپدید و سپس گفته شد که کشته شده است، هارت امروز (چهارشنبه) از امکان نیاز به اصلاح سیاست اروپا در قبال عربستان سعودی سخن گفت. 

وی گفت «ما تصویری متضاد از عربستان سعودی داریم بویژه با چیزی که در مسئله خاشقچی طی روزهای اخیر اتفاق افتاده است و آنچه در روزهای آینده پدیدار می‌شود این تصویر را کامل خواهد کرد ... اروپا ممکن است نیاز به اصلاح سیاست‌هایش در قبال عربستان سعودی داشته باشد». 

هارت ادامه داد، لازم است اروپا از اهرم اقتصادی‌اش استفاده کند تا عربستان سعودی در مسیر ثبات در منطقه بماند. وی افزود هنوز خیلی زود است که برای تغییر سیاست، طرحی ارائه شود و از سوی دیگر تصمیمی برای تحریم عربستان سعودی اتخاذ نشده است.  

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن پست» دهم مهر برای انجام برخی کارهای مربوط به ازدواجش با «خدیجه چنگیز»، شهروند ترکیه‌ای به کنسولگری سعودی مراجعه کرد و از آن زمان تاکنون سرنوشت او مشخص نیست.

انتهای پیام/م

نظر شما