شناسهٔ خبر: 28821433 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

واکنش دادستان کل کشور به حضور زنان در ورزشگاه

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: رسانه‌هایی که از حضور زنان در ورزشگاه دفاع می‌کنند باید جواب قانع کننده‌ای به این موضوع بدهند. به مدیران نصیحت می‌کنم اگر این روند ادامه پیدا کند با آن برخورد می‌کنیم؛ چرا که در جامعه نباید زمینه ترویج گناه و معصیت را فراهم کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه در ورزشگاه نیمی از بدن مردان، عریان است و از نظر شرعی حضور زنان در چنین فضایی، معصیت است، گفت: نگاه کردن زنان به بدن نیمه عریان مردان در ورزشگاه اشکال دارد و موازین کشور اسلامی زیر سؤال می‌رود. 

وی افزود: رسانه‌هایی که از حضور زنان در ورزشگاه دفاع می‌کنند باید جواب قانع کننده‌ای به این موضوع بدهند. به مدیران نصیحت می‌کنم اگر این روند ادامه پیدا کند با آن برخورد می‌کنیم؛ چرا که در جامعه نباید زمینه ترویج گناه و معصیت را فراهم کنیم.

دادستان با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم به جای مجازات، خطاب به مدیران استان‌ها گفت: اگر می‌خواهیم جامعه سالم و رو به رشدی داشته باشیم باید پیشگیری ملاک کار باشد.

وی با انتقاد از روند وقوع برخی جرایم بیان کرد: جرایم سرقت، مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی قابل قبول نیست و این جرایم باید با تلاش و پیگیری کاهش یابد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: با حریم خصوصی مردم کاری نداریم اما در مجامع عمومی کسی حق ندارد حریم عمومی را آسیب بزند، با هر مدیری که بخواهد بستر حضور بانوان در ورزشگاه را با بهانه های مختلف فراهم کند برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: قرار نیست در منظر عمومی هر کس هرجور خواست لباس بپوشد و یا رفتار کند، نصیحت می‌کنم به مسئولان ورزشی که حرمت دینی را حفظ کنید و اجازه ندهید گناه صورت گیرد. اگر تکرار شود دستور می‌دهم به دادستان تهران تا ورود کند.

دادستان کل کشور بیان کرد: قرار نیست ۴ نفر با هر هدفی حریم ها را بشکنند و ما ساکت بمانیم، ابتدا نصیحت می کنیم بعد برخورد می‌کنیم.

در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان سابق استان قزوین تقدیر و محمد قاسمی به عنوان دادستان جدید قزوین معرفی شد.

 

نظر شما