شناسهٔ خبر: 28821368 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس هیت مدیره دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مطرح کرد

توسعه صلاحیت‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی/ گواهی سوء پیشینه جزو صلاحیت‌های دفاتر قرار خواهد گرفت

خبرگزاری میزان- رئیس هیت مدیره دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: توسعه صلاحیت‌های دفاتر هم یکی دیگر از دغدغه‌های کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است و در آینده گواهی سوء پیشینه جزو صلاحیت‌ها دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -
///////////////////////به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سومین گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، حجت الاسلام و المسلمین مظفری، دشتی اردکانی و دیگر اعضای هیئت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، معاونین فناوری اطلاعات دادگستری‌های سراسر کشور و جمعی از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برگزار شد.

دشتی اردکانی رئیس هیت مدیره دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این همایش گفت: کشور‌های پیشرفته و پیش رو توجه زیادی به بخش خصوصی دارند، اگر در این کشور‌ها ۲۰۰ خدمت به مردم ارائه شود حداقل ۱۸۰ مورد آن توسط خود مردم و توسط بخش خصوصی است، اما متاسفانه این آمار در کشور ما برعکس است.

وی بیان کرد: تحولی که اکنون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در دستگاه قضایی ایجاد کرده یک تحول بی‌نظیر و ارزشمند است؛ به عنوان مثال تشکیل پردیس‌های قضایی جزو این تحولات است که اگر این اتفاق در کشور رخ دهد و این پردیس‌ها تشکیل شوند ۸۰ درصد مشکلات دستگاه قضایی برطرف خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزود: باید به بخش خصوصی اعتقاد داشت و آن‌ها را حمایت کرد. من از زمانی که به یاد دارم رهبر معظم انقلاب از ابتدای انقلاب تاکنون بر اصل ۱۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به مردم تاکید داشته‌اند.

دشتی اردکانی اظهار کرد: اما هنوز هم این اصل به طور کامل در کشور رعایت نشده است و اگر این اصل همچنان اجرایی نشود مشکلات هم باقی خواهند ماند.

وی در ادامه به یکی از مشکلات اصلی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره کرد و گفت: قطعی مکرر سیستم‌ها در سراسر کشور یکی از مشکلات ما در دفاتر بوده است و این مشکل ما را بر آن داشت که جلساتی را ترتیب داده و با کمک مرکز آمار بتوانیم زیرساخت‌های فنی کار را بهبود ببخشیم و متوجه شدیم که در این موضوع هم باید از بخش خصوصی کمک بگیریم به طوری که حتی عده‌ای از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ما اعلام می‌کرند که حاضر هستند از جیب خود هزینه کنند تا دیگر این قطع شدن سیستم‌ها ادامه پیدا نکنند.

رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: خوشبختانه به پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل تا حدودی برطرف شده است و در آینده کمتر هم خواهده شد، چون در آینده ۸۹ خدمت به صلاحیت‌های دفاتر اضافه خوهده شد و بر اساس تصمیم هیئت مدیره کانون ۴ میلیارد تومان برای برطرف شدن این مشکل اختصاص یافت. 

وی افزود: طبیعتا اینکار باید ابتدا به دست افراد باتجربه وکار بلد مثل شما انجام می‌شد، اما انشاالله در آینده به دست نیرو‌های جوان‌تر و با انگیزه قرار خواهد گرفت.

رئیس هیئت مدیره دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: برای برطرف کردن مشکلات شما مدیران با موسسات مالی و بانکی در حال مذاکره برای اخذ وام هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مالی شما را که منجر به بهبود کارآیی دفاترتان خواهد شد را برطرف کنیم.

دشتی اردکانی افزود: توسعه صلاحیت‌های دفاتر هم یکی دیگر از دغدغه‌های کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است و به شما نوید می‌دهم تا بدانید که ریاست مرکز آمار هم بسیار بیشتر از ما دغدغه‌مند مشکلات ما هستند و در آینده گواهی سوء پیشینه جزو صلاحیت‌ها دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قرار خواهد گرفت.

دشتی اردکانی در ادامه به معاونین فناوری اطلاعات دادگستری‌های سراسر کشور گفت: شما عزیزان به مدیران دفاتر نگاهی همکارانه داشته باشید این مدیران همکاران شما هستند و از شما جدا نیستند. خوشبختانه اکثر معاونین فناوری اطلاعات دادگستری‌ها به این مهم توجه دارند، اما تعدادی اندکی از استان‌ها نسبت به مدیران دفاتر سخت گیری به خرج می‌دهند که امیدواریم این مشکل نیز با درایت شما عزیزان برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما