شناسهٔ خبر: 28820460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شیرزاد: دولت بدشانسی آورده است!

یک فعال اصلاح طلب گفت: دولت دوازدهم بدشانسی‎های زیادی بخصوص در سال 96 آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد شیرزاد فعال اصلاح طلب به روزنامه ایران گفت: دولت دوازدهم بدشانسی‎های زیادی بخصوص در سال 96 آورده است. زلزله، سقوط هواپیما در کنار قصورها و تقصیرات برخی مسئولان و پس از آن تحریم‎های امریکا و خروج این کشور از برجام و سقوط ارزش ریال هر کدام به تنهایی می‎تواند یک دولت را از پا درآورد. در این زمان دولت باید بهترین و دقیق‎ترین تصمیم را اتخاذ کند. نه اینکه تصمیماتی بگیرد که لزوماً همه را راضی کند بلکه همین که برمی‎گزیند که به نفع مصالح مردم و کشور باشد، کافی است.

طبیعی است که دولت نمی‎تواند بهترین تصمیم را با 20 وزیر که دور هم می‎نشینند به دست بیاورد. حتی اگر کارشناسان داخل وزارتخانه‎ها را هم به تعداد این هم‎اندیشان اضافه کنیم، باز هم عقلانیتی که در داخل دولت وجود دارد، کافی نیست. حتماً لازم است مجامع تخصصی به کمک دولت بیایند و ایده و نظر بدهند و دولت هم گوش شنوا داشته باشد. از طرف دیگر فکر می‎کنم این اتفاق از بخش زیادی از هجمه‎ها و شدت انتقاداتی که وجود دارد، کاسته و در این شرایط قضاوت‎ها نیز مقداری منصفانه‎تر خواهد شد. به همین دلیل معتقدم که اگر این نمونه‎ جلسات ادامه پیدا کند، حتماً نتایج خوبی خواهیم گرفت.

حتی اگر دولت به این نتیجه برسد که در موارد زیادی از این جلسات چیز تازه‎ای نمی‎شنود و بحث‏‌ها همان ایده‎هایی است که از جاهای دیگر هم به گوشش می‎رسد، اما اگر از میان 10 جلسه یک نکته در آن وجود داشته باشد، می‎تواند برای دولت مفید باشد و گروه‏‌های مختلف اجتماعی و فعالان سیاسی احساس خواهند کرد که می‌‏توانند حرف‎هایشان را مستقیم به دولت بزنند. البته دولت هم باید بیشتر گوش باشد تا زبان. اما اینکه تمام وقت بخواهد درد دل کند واقعاً مناسب نخواهد بود. حتماً باید آمیزه‌‏ای از شنیدن‎ها و گفتن‎ها باشد. پیشنهادم این است که با گروه‏‌هایی مانند سینماگران، هنرمندان، اهالی موسیقی، روزنامه‌نگاران که گروه‎های مرجعی در جامعه هستند هم جلساتی برگزار شود. ممکن است برخی از آنان دل پری داشته باشند و حتی در برخوردهای اول به دولت بتوپند اما در درازمدت می‎توانند مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام/ح

نظر شما