شناسهٔ خبر: 28820177 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شورابی در گفتگو با دانشجو:

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پیگیر مطالبات متقاضیان رشته پزشکی / وزارت بهداشت هم در کنار مسئولان دانشگاه مورد نقد است

دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه پیگیر مطالبات متقاضیان رشته پزشکی هستند، گفت: در مسئله اشتباهات دانشگاه آزاد در تکمیل ظرفیت رشته پزشکی یکسری انتقادات به وزارت بهداشت هم وارد است.

صاحب‌خبر -

 

وحید شورابی دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: بسیج دانشجویی از ابتدا موضوع اشتباهاتی که از سوی مرکز سنجش و پذیرش و برخی واحد‌های دانشگاه آزاد برای اعلام نتایج تکمیل ظرفیت رشته‌های پزشکی رخ داد و باعث شد که حق تعدادی از دانشجویان ضایع شود را رصد و پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی از همان ابتدا اعتراضات دانشجویان را به مسئولان ارشد دانشگاه آزاد منتقل کرده است، عنوان کرد: متاسفانه امسال این اشتباهات از سمت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و واحد‌های دانشگاهی رخ داده است.

وی ادامه داد: برخی واحد‌های دانشگاه آزاد بدون هماهنگی با مرکز سنجش و پذیرش و بصورت خودسرانه دانشجویانی را بیشتر از گنجایش خود در تکمیل ظرفیت ثبت‌نام و حتی برای تعدادی از آن‌ها کارت دانشجویی صادر کردند. بعد از صدور کارت و حضور دانشجویان در کلاس‌ها به آن‌ها اعلام شد که باید از تحصیل انصراف دهند. از طرف دیگر مرکز سنجش و پذیرش هم دقت لازم را در این مسئله نداشتند.

شورابی اظهار داشت: این اشتباهات باعث شد تا تعداد زیادی از دانشجویان رشته پزشکی با مشکل مواجه شوند و از هفته قبل اعتراضات خود را آغاز کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد این اعتراضات را بررسی کرد و نهایتا دیروز صبح نتایج نهایی اعلام شد، اما همچنان مشکل بسیاری از دانشجویان به خصوص دانشجویان پسر رشته‌های پزشکی حل نشده است، چون درحال حاضر خیلی از دانشجویان مجبور به انصراف از تحصیل شدند و با برخوردن به مشکل نظام وظیفه، باید به سربازی روند درصورتی‌که این ماجرا هرگز در برنامه زندگی‌شان نبوده است.

دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه برخی از این دانشجویان فرصت تحصیل در دانشگاه‌های سراسری را هم از دست داده‌اند، ادامه داد: تعدادی از افراد به بسیج دانشجویی اعلام کردند که همزمان با قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد، در رشته غیرپزشکی دانشگاه‌های سراسری هم پذیرفته شدیم، اما بخاطر علاقه به رشته، راه دانشگاه آزاد را پیش گرفتیم و حال با انصراف از تحصیل فرصت حضور در دانشگاه‌های دولتی علوم پزشکی را هم نداریم.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد باید این مشکلات را حل کند چرا که باعث تضییع حقوق دانشجویان پسر شده است.

شورابی عنوان کرد: به تمام دفاتر بسیج دانشجویی خود اعلام کردیم که این افراد را شناسایی کنند تا لیست آن‌ها را به مسئولان سازمان مرکزی برسانیم.

وی توضیح داد: البته در این میان دانشجویانی وجود دارند که علیرغم آنکه ترازشان تراز قبولی در دانشگاه نبوده، اما با اشتباه در تکمیل ظرفیت برایشان توقع ایجاد شده است؛ هرچند که دانشگاه مرتکب اشتباه شده و در این مرحله حق با دانشجویان است، اما این افراد باید بپذیرند که اگر دانشگاه آزاد کارش را به درستی انجام داده بود احتمالا این افراد دیگر دانشجو نبودند و حقی ضایع نشده است، منتها دانشگاه آزاد باید فرصت‌سوزی را جبران کند.

دبیر مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی اعلام کرد: مسئولان ارشد دانشگاه قول دادند با مسببان این مسئله برخورد کنند، به همین دلیل تعدادی از روسای واحد‌ها ظاهرا برکنار شدند و قرار است رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی هم برکنار شود. این حداقل کاری است که دانشگاه آزاد می‌تواند انجام دهد و ما از مسئولان می‌خواهیم که تمام مسببان این داستان شناسایی و به دانشجویان معرفی شوند.

وی با بیان اینکه در تمام واحد‌ها دانشجویان به آرامش دعوت شدند، گفت: به دانشجویان اعلام کردیم که پیگیر مطالبات و حقوق آن‌ها هستیم و بهتر است از مجاری قانونی مطالبات خود را پیگیری کنند، بسیج دانشجویی هم برای رساندن هرچه بهتر صدای آنان به گوش مسئولان دانشگاه کمک می‌کند.

شورابی تصریح کرد: یکسری از انتقادات به وزارت بهداشت برمی‌گردد که چرا با وجود اینکه دانشگاه آزاد در بسیاری از واحد‌ها ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی همراه با امکانات و اساتید برجسته را دارد، اما وزارت بهداشت ظرفیت بیشتری در اختیار دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجویان متقاضیان رشته پزشکی نمی‌گذارد. به نظر ما مسئولان وزارت بهداشت با دانشگاه آزاد سیاسی برخورد میکنند.

وی با تاکید بر اینکه چنین مسئله‌ای باید پیگیری و مرتفع شود، ادامه داد: از آنجایی که خیلی از واحد‌های دانشگاه آزاد امکانات لازم را برای آموزش پزشکی دارند، ظرفیت‌ها باید بیشتر شود. به نظر ما این یک مسئله سیاسی است.

نظر شما