شناسهٔ خبر: 28820105 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاشازاده: دلیلی برای ایراد گرفتن از کی‌روش برای بازی با بولیوی وجود ندارد

کارشناس فوتبال ایران گفت: آیا امکان برگزاری دیدار ایران با تیم‌های بزرگ وجود دارد که از کی‌روش به دلیل برگزاری بازی با بولیوی انتقاد می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

مهدی پاشازاده کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل بولیوی اظهار داشت: من بازی تیم ملی مقابل بولیوی را به صورت کامل ندیدم، اما اعتقاد دارم تیم ملی با این روند از لحاظ منطقی هیچ شانسی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ندارد. نسبت به سایر تیم‌های آسیایی تمریناتمان را دیرتر شروع کردیم و بازی‌های تدارکاتی خوبی هم انجام نمی‌دهیم. تیم ملی ایران هیچگونه امکاناتی ندارد و در کل باید قبول کنیم شرایطمان به هیچ وجه خوب نیست.

او ادامه داد: جام جهانی را فراموش کنید که تیم ملی با نتایج خوب در جامعه هیجان به وجود آورد. قرار نیست همیشه در روی این پاشنه بچرخد و تیمی که با چنین مشکلاتی مواجه است برای همیشه به موفقیت برسد. به کی روش حق می‌دهم که در این وضعیت نگران تیمش باشد. همه چیز این فوتبال ایراد دارد. تیم ملی بزرگسالان و امید برای زمین چمن دعوا می‌کنند و به جز زمین شماره ۲ آکادمی که به تازگی افتتاح شده است، زمین تمرین خوبی در اختیار نداریم. به جز سامان قدوس و علیرضا جهانبخش سایر لژیونرهایمان در لیگ‌های متوسط اروپایی بازی می‌کنند. در لیگ برتر خودمان هم که تمام تیم‌ها ورشکسته و طلبکار هستند. ۲ تیم لیگ یکی از این رقابت‌ها کنار کشیدند.

سرمربی تیم بادران تهران درباره انتقاد‌هایی که به کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال نسبت به برگزاری دیدار تدارکاتی با بولیوی مطرح شده است، گفت: آیا امکان برگزاری دیدار تیم ملی با برزیل، آرژانتین، فرانسه، آلمان و سایر تیم‌های بزرگ وجود دارد که ما از کی روش برای بازی با بولیوی انتقاد می‌کنیم. همه از وضعیت کشورمان خبر دارند و کسی که می‌گوید تیم ملی باید با برزیل و آرژانتین بازی کند یا می‌خواهد کی روش را مقابل مردم قرار دهد یا با فوتبال کاری ندارد. هیچ تیم بزرگی حتی تیم‌های درجه ۳ اروپایی نمی‌خواهد با ایران بازی کند و دلایل این موضوع هم مشخص است. اگر فدراسیون ۱۰ تیم بزرگ را جلوی کی روش می‌گذاشت و در نهایت او بین این تیم‌ها بولیوی یا ونزوئلا را برای بازی تدارکاتی انتخاب می‌کرد باید از سرمربی تیم ملی انتقاد می‌کردیم، اما در شرایطی که یونان هم بازی اش با ایران را لغو می‌کند، دیگر نباید وارد بحث انتقاد از کی روش شویم.

پاشازاده درباره بالابودن انتظار‌ها از تیم ملی فوتبال ایران برای کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا بیان کرد: انتظار مردم برای کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا غیرمنطقی است. آیا زیرساخت‌ها و منابع تیم ملی با این امر تناسبی دارد؟ تنها با پر رو بازی می‌توانیم بگوییم قهرمان آسیا می‌شویم. ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا سرمایه گذاری زیادی برای جام ملت‌های آسیا انجام داده اند. کره و ژاپن در بازی‌های اخیرشان اروگوئه را شکست دادند و سال هاست بازیکنان این تیم‌ها در بهترین لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. منطقی برای قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا وجود ندارد، اما شاید از لحاظ غیرمنطقی چنین اتفاقی رخ دهد.

مدافع تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ درباره اظهارت کارلوس کی روش مبنی بر احتمال برگزاری دیدار‌های تیم ملی در شهرستان‌هایی مانند اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد اظهار داشت: کی روش به دلیل استقبال کم هواداران از بازی با بولیوی در ورزشگاه آزادی چنین حرفی زده است. به هر حال هواداران انگیزه‌ای برای تماشای بازی‌های تیم ملی مقابل بولیوی ندارند و اگر تیم‌هایی مانند برزیل یا آرژانتین با ستارگانشان به ایران می‌آمدند ورزشگاه آزادی پر می‌شد. تیم ملی به کل ایران تعلق دارد و بد هم نیست اگر قرار است با تیم‌هایی در سطح ونزوئلا و بولیوی بازی کنیم این دیدار‌ها در ورزشگاه‌های مشهد، اصفهان و شیراز که کیفیت خوبی هم دارند برگزار شود.

بیشتر بخوانید: کی روش: فوتبال مدرن برابر بولیوی ارائه کردیم

حواشی قبل از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران - بولیوی

قدوس: مقابل همه تیم‌ها از جمله بولیوی باید خوب بازی کنیم

انتهای پیام/

آخرین اخبار تیم ملی فوتبال ایران

نظر شما