شناسهٔ خبر: 28819405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون بنیاد مسکن در یاسوج: بسیاری از شهرهای کشور با مشکل بافت‌های فرسوده روبه‌رو هستند

R41452/P1486/S6,69/CT11

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در بسیاری از شهرهای کشور با مشکل بافت‌های فرسوده و قدیمی روبه‌رو هستیم که با وقوع حوادثی مانند زلزله تخریب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌ از یاسوج، هادی درفشی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد بازسازی واحد‌های مسکونی را از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: در یک سال اخیر حدود 10 حادثه زلزله و سیل در سطح کشور داشتیم که بنیاد مسکن در حال بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در اثر  این حوادث است.

وی افزود: در زلزله اردیبهشت‌ماه امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد واحد‌های مسکونی زیادی آسیب دید که با ابلاغ اعتبارات تا قبل از بارندگی‌ها امیدواریم بتوانیم جهش‌های بزرگی برای بازسازی، نوسازی و تعمیر این واحدها داشته باشیم.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به حضور بنیاد مسکن در بافت‌های فرسوده شهری و روستایی، گفت: برنامه بنیاد مسکن در روستاها نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و قدیمی است که در یک برنامه 10 ساله دو میلیون واحد را تعهد کردیم و تاکنون توانسته‌ایم حدود یک میلیون و 700 هزار از این واحدها را به اتمام برسانیم.

درفشی با بیان اینکه در شهر گچساران هم برای بازسازی بافت‌های فرسوده اعلام آمادگی کردیم، عنوان کرد: هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای کشور با مشکل بافت‌های فرسوده و قدیمی روبرو هستیم که با وقوع حوادثی مانند زلزله تخریب می‌شوند و این تخریب‌ها علاوه بر خسارت‌های اقتصادی، خسارات جانی و روحی و روانی هم در پی دارد.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان حادثه‌خیز است، ابراز کرد: انتظار داریم در بخش روستایی این استان خانه‌سازی‌ها با مصالح بادوام انجام شود تا از خطر تخریب به وسیله حوادثی مانند زلزله در امان باشند.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: توافقی بین بنیاد مسکن و دولت انجام شده که سالیانه 100 هزار واحد فرسوده را بازسازی کنیم و امیدواریم با تامین منابع مالی مورد نیاز این کار به خوبی انجام شود.

درفشی روستاها را از اولویت‌های مهم بنیاد مسکن دانست و با بیان اینکه حدود 23 درصد جمعیت کل کشور در روستاها ساکن هستند، گفت: این جمعیت زیاد نیاز به توجه ویژه دارند و اگر برای آنها اشتغال ایجاد نشود جابه‌جا می‌شوند و بخشی از بزرگ شدن شهرهای ما ناشی از همین مهاجرت‌ها است.

وی بهسازی فضاهای زیستی یا اجرای طرح‌های هادی با حفظ اراضی کشاورزی، حفط محیط زیست روستاها و حفظ قابلیت‌های توسعه و اشتغال در روستاها را در جلوگیری از مهاجرت روستاییان موثر دانست و عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم در روستاهای هدف گردشگری، روستاهایی که بافت قدیمی داشته و روستاهایی که قابلیت صنایع دستی دارند با همکاری سایر دستگاه‌ها ظرفیت‌های اشتغال‌زایی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/م

نظر شما