شناسهٔ خبر: 28819022 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد میبد، رفع بلاتکلیفی خود را خواستار شدند

یزد- ایرنا - حدود 180 دانشجوی پذیرفته شده ذخیره رشته های پزشکی ،مامایی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی میبد، روز چهارشنبه با حضور در مقابل استانداری یزد، رفع بلاتکلیفی تحصیلی خود را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این دانشجویان که اغلب آنها غیر بومی هستند نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته بود 'ما دانشجویان ثبت نام قطعی شده دانشگاه آزاد میبد خواستار حق و حقوق خود هستیم'.
آنها مدعی هستند جزو پذیرفته شدگان ذخیره دانشگاه هستند و نسبت به ثبت نام، پرداخت شهریه و انتخاب واحد اقدام کرده اند، کارت دانشجویی برای آنها صادر شده و حتی چند جلسه هم در سرکلاس درس حاضر شده اند و خوابگاه هم در اختیار آنها قرار داده شده اما دانشگاه از آنها خواسته به دلیل مازاد بر ظرفیت، انصراف دهند.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی میبد در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: اسامی این تعداد دانشجوی ذخیره بر اساس فرم شماره 15 ثبت نام شدگان قطعی سازمان مرکزی که در هفته جاری اعلام شده، نیست و از این رو دانشگاه نمی تواند با ادامه تحصیل آنها موافقت کند.
وی در مورد اینکه در صورت قطعی نبودن پذیرش آنها چرا کارهای اولیه پذیرش این افراد مانند ثبت نام، دریافت شهریه، صدور کارت دانشجویی و انتخاب واحد انجام شده، توضیحی ارائه نداد.
وی تعداد دانشجویان پذیرش شده در سال تحصیلی جدید در رشته های پرستاری و مامایی را هر کدام 10 نفر اعلام کرد.
مجموع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی میبد یکهزار و 500 نفر اعلام شده است.
حضور دانشجویان در مقابل استانداری تا لحظه مخابره خبر همچنان ادامه دارد و گفته شده 2 دانشجو به نمایندگی از بقیه برای گفتگو به داخل استانداری هدایت شده اند.
میبد در 50 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
2088/ 6197

نظر شما