شناسهٔ خبر: 28818875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان خبر داد:

فعالیت بیش از ۶۰۰ هيئت مذهبی در کردستان

​حوزه/رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از برگزاری بیش از ۲۸ مراسم ویژه شهادت حضرت رقیه(س) در شهرهای استان کردستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نورعلی خزاعی شامگاه دیروز در جمع مسئولان هیئات مذهبی اعلام کرد: هیئات مذهبی استان کردستان مراسم سوگواری حضرت رقیه(س) را در سطح هايت هاي مذهبی و حسینیه‌های استان برگزار کردند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان میزبان ۲۸ مراسم ویژه شهادت حضرت رقیه(س) بود، افزود: حضور مداحان و روحانیون برای مدیحه‌سرایی و سخنرانی از برنامه‌های این تعداد مراسم بود.

خزاعی خاطرنشان کرد: از تعداد مراسم یاد شده هشت مراسم در قروه و هشت مراسم در بیجار برگزار شد و در هر کدام از دیگر شهرهای استان نیز یک مراسم با حضور مسئولان، روحانیون، اعضای هیات های مذهبی و عموم مردم برگزار شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه هیات محبان آل یاسین(ع) دانشگاه مذاهب اسلامی، هیئت انصالرالمهدی(عج) و هیئت بیرق الزهرا(س) در شهرستان سنندج نیز میزبان برگزاری این مراسم بودند، یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هيئت مذهبی در استان کردستان فعالیت دارند که در مناسبت‌های ملی و مذهبی به اجرای برنامه می‌پردازند.

خزاعی در پایان سخنان خود گفت: از جمله برنامه‌های شاخص هیئات مذهبی استان برگزاری برنامه‌های ایام محرم و صفر به‌ویژه مراسم تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی است.

نظر شما