شناسهٔ خبر: 28818301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ابومجاهد: اشغالگران صهیونیست یک هفته مهلت دارند/ برای بدترین احتمال‌ها آماده‌ایم

R7969/P36442/S8,90/CT10

سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین با تأکید بر آمادگی مبارزان فلسطینی برای پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که این رژیم یک هفته مهلت دارد تا به تجاوزگری خود پایان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ابومجاهد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین تصریح کرد: اشغالگران یک هفته مهلت دارند تا تجاوزگری خود را متوقف کنند؛ در غیر این صورت گروههای مقاومت پاسخ خواهند داد و سلاح آنها همچنان اشغالگران را نشانه خواهد رفت.

وی گفت: تصمیم مقاومت واضح است و مدت زیادی در برابر تجاوزگری جدید اشغالگران صبوری نخواهد کرد و برای بدترین احتمال‌ها آماده است.

ابومجاهد در اشاره به ادعای مقام‌های صهیونیست درخصوص اصابت یک راکت به شهرک بئر السبع در اراضی اشغالی فلسطین گفت: اتاق عملیات مشترک گروههای فلسطینی ارتباطی با حمله به بئر السبع ندارد. اشغالگران باید بدانند که ما پشت کسی پنهان نمی‌شویم بلکه شهامت آن را داریم که مسئولیت خود در انجام هرگونه حمله‌ای را اعلام کنیم.

وی افزود: اشغالگران به‌دنبال هر بهانه‌ای برای تجاوزگری هستند و گروههای مقاومت بر حق خود برای پاسخگویی تأکید می‌کنند.

ابومجاهد گفت: ملت فلسطین ابزارهای زیادی برای شکستن محاصره دارند که از جمله آنها راهپیمایی بازگشت است. اشغالگران هراس زیادی از مقابله با ملت ما دارند که دستاوردهای زیادی به‌دست آورده است چرا که مقاومت ملت ما در بسیاری از زمینه‌ها از جمله راهپیمایی بازگشت و بالن‌های آتش‌زا توسعه یافته است.

وی تصریح کرد: رایزنی‌ها برای موضعگیری ادامه دارد و اگر تجاوزگری ادامه یابد، ممکن است چیز دیگری غیر صدور بیانیه صورت گیرد.

ابومجاهد گفت: رایزنی‌ها با هیئت مصری موجود در نوار غزه ادامه دارد و مقاومت به این هیئت گفته است که خواهان تنش نیست اما درعین حال آماده پاسخ است.

ابوظریفه: اشغالگران قادر به متوقف‌کردن راهپیمایی بازگشت نیستند

طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز تأکید کرد که مقاومت امکانات لازم برای پاسخ به هرگونه تجاوزگری را دارد اما نمی‌خواهد به اشغالگران برای تنش‌آفرینی و توقف راهپیمایی بازگشت بهانه بدهند.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین افزود: گروههای مقاومت برای تداوم هماهنگی بالا اتفاق نظر کرده‌اند.

ابوظریفه گفت: کسی که حمله "فی البداهه" به بئر السبع کرده است، بهانه به اشغالگران برای تجاوزگری داده است؛ با وجود اینکه نیازی به آن نیست.

وی افزود: آنها تلاش می‌کنند که سطح فشار بر کابینه اشغالگران برای شکستن محاصره را با هماهنگی بین همه گروههای فلسطینی افزایش دهند.

ابوظریفه گفت: اشغالگران آماده تجاوزگری نظامی علیه نوار غزه نیستند اما باید محتاط بود.

وی گفت: تداوم شش‌ماهه راهپیمایی بازگشت باعث شده تا اشغالگران که دل به تمام شدن آن داشتند، ناکام شوند لذا باید محاصره غزه را بردارند. ملت فلسطین تصمیم گرفته است تا در مسیر راهپیمایی بازگشت تا شکستن محاصره همه‌جانبه و تأکید بر حق بازگشت گام بردارد.

وی تصریح کرد: با وجود فشارهای اشغالگران، راهپیمایی بازگشت جمعه آینده باید با قدرت بسیار بیشتری برگزار شود.

ابوظریفه گفت: رایزنی با هیئت مصری برای دستیابی به آتش‌بس و راه‌حل‌های شکستن محاصره و آشتی بین فلسطینی‌ها ادامه دارد.

*

نظر شما