شناسهٔ خبر: 28818135 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سی و دومین دوره لیگ با ۱۳ تیم و غیبت مدافع قهرمانی؛

جای خالی یک لشگر ستاره در لیگ برتر والیبال

فصل جدید لیگ برتر والیبال با حضور ۱۳ تیم و غیبت یک لشگر ستاره روز چهارشنبه آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سی و دومین لیگ سراسری والیبال ایران روز چهارشنبه در ۶ شهر مختلف ایران و با حضور ۱۳ تیم رسما آغاز می شود تا شور و شوق والیبال با پایان ۶ ماه ابتدایی سال که اختصاص به رویدادهای بین المللی دارد، به مسابقات داخلی منتقل شود.

 

جای خالی مدافع عنوان قهرمانی


بانک سرمایه قهرمان فصل گذشته مسابقات که طی سال های اخیر با تیمی متشکل از ستاره ها قطب والیبال ایران شده بود، در این فصل از مسابقات حضور ندارد تا لیگ مدافع عنوان قهرمانی نداشته باشد.


بانک سرمایه البته در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا نیز شرکت نکرد و عدم حضور این تیم از مدت ها قبل قطعی شده بود تا لیگ امسال قطب سال های گذشته خود را نداشته باشد.

 

 

ستاره های والیبال مهاجر شدند


تاثیر گذاری عوامل متعدد باعث شد تا لیگ والیبال ایران امسال ستاره های خود را از دست بدهد و بسیاری از بازیکنان تیم ملی لژیونر شدند. سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، صابر کاظمی، فرهاد قائمی و بسیاری دیگر از ستاره ها امسال در لیگ والیبال ایران غایب هستند و در لیگ های اروپایی به میدان می روند تا لیگ برتر، یکی از کم ستاره ترین سال های خود را سپری کند. موضوعی که می تواند باعث کاهش هواداران حاضر در ورزشگاه ها و کاهش جذابیت این مرحله از مسابقات شود.

 

 

پیش بینی قهرمان سخت می شود


با خروج بانک سرمایه، پیش بینی قهرمان لیگ برتر والیبال حالا سخت شده است. توزیع بازیکنان ستاره حالا متفاوت از گذشته است و تقریبا بازیکنان نامدار باقی مانده در لیگ برتر بین تیم های مختلف تقسیم شده اند و اکثریت تیم ها چند بازیکن تاثیر گذار را در اختیار دارند که هر کدام می توانند باعث مدعی شدن یک تیم شوند.

 

 

از ارومیه تا مشهد و سیرجان؛ جغرافیای جذاب


لیگ امسال اما تیم های جالب و جذابی دارد. ارومیه و تبریز در این لیگ سهیمه ها دارند تا دو پایگاه والیبال، مانند همیشه در لیگ حاضر باشند. مشهد با تیم پیام در لیگ برتر حاضر می شود و از سوی دیگر گنبد نیز با شهرداری در لیگ ثبت نام کرده است.
خاتم اردکان امسال با وجود مشکلات زیاد در لیگ برتر ماند و با حضور سیرجان کویری ها امسال دو نماینده در مسابقات دارند تا جغرافیای جذاب لیگ، کامل شود.


تهران نیز امسال با دو تیم سایپا و پیکان و اضافه شدن عقاب نهاجا، با سه تیم در لیگ حضور خواهد داشت.

 

نظر شما